El funeral d'Estat per Mandela es farà el 15 de desembre

Cinc dies abans hi haurà una missa multitudinària d'homenatge a l'expresident sud-africà

Publicat el 06 de desembre de 2013 a les 16:11
Els funerals d'Estat per Nelson Mandela es faran el pròxim diumenge 15 de desembre, segons ha anunciat aquest divendres el president de Sud-àfrica, Jacob Zuma, en un discurs televisat. Els funerals se celebraran al poble de Qunu, situat al sud-est del país, on Nelson Mandela va passar la seva infància, amb la presència de líders polítics, socials i culturals d'arreu del món. No obstant, els preparatius del funeral començaran el 10 de desembre, coincidint amb el Dia Internacional dels Drets Humans, amb la celebració d'una missa multitudinària d'homenatge a l'expresident sud-africà al FNB Stadium de Soweto, a Johannesburg.
 
Entre l'11 i el 13 de desembre la capella ardent quedarà instal·lada a la seu del govern sud-africà, a la capital Pretòria. 
 
En el seu discurs, Zuma ha fet una crida a "treballar junts per realitzar el funeral més apropiat per a aquest fill i pare" de Sud-àfrica. Així mateix, el president de Sud-àfrica ha declarat aquest diumenge 8 de desembre com el "dia nacional d'oració i reflexió" i ha cridat a "tota la nostra gent a reunir-se a resar" per Nelson Mandela.