Els últims esdeveniments a Catalunya, marcats per la resposta a la sentència del Tribunal Suprem i els aldarulls dels últims dies a Barcelona, ha obligat el Govern a posar en marxa un "gabinet de seguiment de la situació política". Segons assenyalen fonts de Presidència, es tracta d'un mecanisme de coordinació integrat pel president Quim Torra, el vicepresident Pere Aragonès, i els consellers d'Interior -Miquel Buch-, Salut -Alba Vergés- i Justícia -Ester Capella. La primera reunió es va celebrar ahir al matí.
La segona s'ha fet aquest dijous per "valorar positivament" el desenvolupament de la vaga estudiantil al centre de Barcelona. També s'ha aprofitat, segons les mateixes fonts, per avaluar els aldarulls viscuts a la capital catalana durant la nit de dimecres, que van motivar una compareixença extraordinària del president des de Palau per enviar un missatge: "Això s'ha d'aturar". La coordinació governamental, en tot cas, no és òptima: el nou termini per exercir l'autodeterminació ha encès els ànims.
La trobada d'avui també ha servit per planificar l'atenció dirigida a les convocatòries d'aquest vespre -susceptibles de derivar, també, en enfrontaments-, mentre que demà se celebrarà una nova reunió per avaluar els efectes i el desenvolupament de la vaga general. L'executiu espera, segons les fonts de Presidència, que les convocatòries es desenvolupin de manera "pacífica i cívica".
El Govern activa un gabinet de seguiment de les mobilitzacions contra la sentència
L'integren el president, el vicepresident i els titulars d'Interior, Salut i Justícia; demà al matí es reunirà per avaluar el desenvolupament de la vaga general

- Quim Torra, Pere Aragonès i Miquel Buch, en la reunió del Govern | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
Felip VI i l'abat Gasch defugen el conflicte nacional irresolt en una tensa visita a Montserrat Pep Martí i Vallverdú
-
La tensió entre manifestants i Mossos a Montserrat obliga Felip VI a entrar per la porta de darrere Pep Martí i Vallverdú
-
L'altar i el tron: la «nova normalitat» de Montserrat amb la monarquia agita l'abadia Pep Martí i Vallverdú
-
Ábalos nega comissions, insinua que els àudios estan manipulats i esquiva la presó Bernat Surroca Albet
-
Publicat el 17 d’octubre de 2019 a les 18:40
Actualitzat el 17 d’octubre de 2019 a les 18:43
Et pot interessar
-
Política Rull rep la Flama del Canigó al Parlament i condemna els «atacs furibunds» al català
-
Política Les millors fotos de la visita de Felip VI a Montserrat i les protestes
-
Política Junts demana la compareixença de Parlon per «l'actuació desproporcionada» dels Mossos a Montserrat
-
Política Ábalos diu al Suprem que el dels àudios no és ell i Koldo es nega a declarar
-
Política Asens titlla de «vergonya» la visita dels reis d'Espanya a Montserrat: «Ofèn a la memòria republicana»
-
Política El Suprem descarta ajornar la declaració de Koldo García