El govern espanyol estudiarà canvis penals després que l'Audiència de Navarra hagi deixat en llibertat provisional els membres de "la Manada". Així ho ha anunciat aquest divendres la ministra d'Educació, Isabel Celaá, després de la reunió del consell de ministres, que afirma que, tot i respectar la decisió, ha constatat que "els fets provats i condemnats són gravíssims" i es fa seva "l'alarma i preocupació social d'Espanya i de les dones en concret".
La també portaveu de l'executiu central ha recordat que generalment es manté en presó els condemnats fins complir la meitat de la sentència i ha alertat que ara es poden fugar. Per protegir les dones, ha apuntat diverses mesures que volen tirar endavant, entre les quals una "proposta per analitzar i estudiar el codi penal, concretament la tipificació als delictes contra la llibertat i indemnitat sexual".
Igualment, el govern espanyol pretén "estudiar que el servei jurídic de l'Estat es personi com a part en defensa de les víctimes", així com espera que tiri endavant la proposició de llei presentada pel PSOE al Congrés que ja s'està tramitant per la qual es preveu donar formació sobre qüestions de gènere als tribunals espanyols.
El govern espanyol estudiarà canvis en el codi penal després de l'alliberament de «la Manada»
L'executiu també pretén "estudiar que el servei jurídic de l'Estat es personi com a part en defensa de les víctimes" en casos similars
Ara a portada
-
Política ERC avala la nova injecció de crèdit d'Illa a canvi d'incidir en la resposta als aranzels Sara Escalera
-
Política L'oficialitat del català: entre la discreció i una pròrroga de Junts a Sánchez que no és eterna Bernat Surroca Albet
-
Societat Qui serà el nou Papa? Guia per entendre els equilibris d'una decisió transcendental Pep Martí i Vallverdú
-
-
Publicat el 22 de juny de 2018 a les 14:43
Actualitzat el 22 de juny de 2018 a les 14:44
Et pot interessar
-
Política La jutgessa processa el germà de Sánchez per prevaricació i tràfic d'influències
-
Política Primeres esquerdes entre Illa i l'establishment
-
Política El doble missatge pel català que deixa l'assaig general de Sant Jordi
-
Política Laure Vega, el lideratge emergent de la CUP que s'asseu a la taula amb el Govern