El ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, demanarà al conseller d'Interior, Miquel Buch, que retiri els llaços grocs de l'espai públic. Així ho ha insinuat aquest divendres la ministre d'Educació, Isabel Celáa, després de la reunió del consell de ministres, quan ha afirmat que aquesta qüestió es tractarà en la junta de seguretat del dia 6 i que "cal guardar la major neutralitat possible als espais públics".
Partint de la base que els espais institucionals han de ser neutres, la també portaveu del govern espanyol ha opinat que "la llibertat d'expressió dels particulars acaba quan acaba la dels altres" i, per tant, "els espais públics han de tenir la major neutralitat perquè ningú se senti ofès". Així, ha recordat que un punt de la junta de seguretat versarà sobre això i confia que, "per lleialtat institucional es resolgui" aquesta qüestió, ja que " a ningú no li interessa tenir conflicte als carrers". Buch no volia tractar els llaços grocs en la reunió del dia 6, però Marlaska sí que ho va requerir.
Celáa ha començat "condemnant absolutament qualsevol atac que s'hagi produït per la posada i retirada de llaços" i ha demanat "contenció i prudència per aquesta qüestió". La ministra no ha volgut anar més enllà ni concretar els casos en què es referia, equiparant-los tots.
El govern espanyol insinua que demanarà a Buch que retiri els llaços grocs dels carrers
Celáa afirma que es tractarà aquesta qüestió a la junta de seguretat del dia 6 i defensa que "els espais públics han de tenir la major neutralitat perquè ningú se senti ofès"
ARA A PORTADA
Publicat el 31 d’agost de 2018 a les 14:26
Actualitzat el 31 d’agost de 2018 a les 15:58
Et pot interessar
-
Política
L'Ajuntament de Badalona replica al Govern que no és viable obrir Can Bofí Vell
-
Política
El Govern insta Albiol a obrir immediatament un equipament municipal per als desallotjats del B9
-
Política
Colau i Urtasun es mullen per Pisarello a les primàries de BComú
-
Política
Pablo Iglesias guanya Eduardo Inda als tribunals: «Okdiario» va inventar-se una informació
-
Política
Feijóo ja té data per declarar davant la jutgessa de Catarroja per la dana: el 9 de gener
-
Política
El Govern posa xifres al pla per construir 214.000 pisos: un 40% assequible i 179 àrees
