El ministre d'Interior, Fernando Grande-Marlaska, demanarà al conseller d'Interior, Miquel Buch, que retiri els llaços grocs de l'espai públic. Així ho ha insinuat aquest divendres la ministre d'Educació, Isabel Celáa, després de la reunió del consell de ministres, quan ha afirmat que aquesta qüestió es tractarà en la junta de seguretat del dia 6 i que "cal guardar la major neutralitat possible als espais públics".
Partint de la base que els espais institucionals han de ser neutres, la també portaveu del govern espanyol ha opinat que "la llibertat d'expressió dels particulars acaba quan acaba la dels altres" i, per tant, "els espais públics han de tenir la major neutralitat perquè ningú se senti ofès". Així, ha recordat que un punt de la junta de seguretat versarà sobre això i confia que, "per lleialtat institucional es resolgui" aquesta qüestió, ja que " a ningú no li interessa tenir conflicte als carrers". Buch no volia tractar els llaços grocs en la reunió del dia 6, però Marlaska sí que ho va requerir.
Celáa ha començat "condemnant absolutament qualsevol atac que s'hagi produït per la posada i retirada de llaços" i ha demanat "contenció i prudència per aquesta qüestió". La ministra no ha volgut anar més enllà ni concretar els casos en què es referia, equiparant-los tots.
El govern espanyol insinua que demanarà a Buch que retiri els llaços grocs dels carrers
Celáa afirma que es tractarà aquesta qüestió a la junta de seguretat del dia 6 i defensa que "els espais públics han de tenir la major neutralitat perquè ningú se senti ofès"
ARA A PORTADA
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
-
Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros Bernat Surroca Albet
Publicat el 31 d’agost de 2018 a les 14:26
Actualitzat el 31 d’agost de 2018 a les 15:58
Et pot interessar
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític
-
Política Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada
-
Política La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats»
-
Política Els Comuns insten Illa i Puigdemont a abordar «acords de país» com el Pacte Nacional per la Llengua
-
Política El PSC recorda a Turull que Junts també demanava «intensament» una reunió entre Illa i Puigdemont
-
Política Paneque fitxa com a assessor el president de la sectorial de Territori d'ERC