El govern espanyol "no està més preocupat" que abans de l'acord per la llista unitària encapçalada per Raül Romeva i que tanca Josep Guardiola, perquè sigui quin sigui el resultat dels comicis del 27-S el resultat final "no varia": "la independència no té cabuda" en cap escenari.
Així ho ha apuntat aquest dilluns el secretari d'Estat de Relacions amb les Corts, José Luis Ayllón, que ha expressat els seus dubtes sobre la capacitat de CDC i ERC d'articular -en cas de victòria- un govern estable i repartir-se les competència de l'executiu: .
Malgrat les peticions perquè l'Estat posi sobre la taula una proposta alternativa que vagi més enllà del que ha fet fins ara, ara per ara l'executiu considera que "no hi ha cap tema a suavitzar" a Catalunya.
En un brieffing amb periodistes a La Moncloa, Ayllón ha reiterat que l'executiu espanyol manté la seva resposta "clara i rotunda" i està -igual que el PP- "perfectament preparat" per respondre a qualsevol escenari i a "prendre les decisions que hagi de prendre" si es produeix una vulneració de la Constitució.
En tot cas, no ha volgut avançar quines serien aquestes respostes perquè el govern espanyol "actua sobre fets jurídics i no sobre declaracions" i malgrat que els líders dels partits sobiranistes han avançat el seu full de ruta, l'executiu no fa "política ficció". "El govern no explicarà el que està fent", ha afirmat.
En aquest marc, ha avançat que el seu executiu considera que "no hi ha cap tema a suavitzar" a Catalunya i per aquest motiu no té perquè presentar una proposta alternativa que doni ales als qui aposten per un diàleg amb l'Estat. Segons Ayllón, el govern espanyol ja ha "suavitzat" la situació a Catalunya, per exemple, garantint el cobrament de les farmàcies i els serveis socials.
El govern espanyol «no està més preocupat» que abans per la llista unitària
Creu que "no hi ha cap tema a suavitzar" a Catalunya i dubta que CDC i ERC poguessin articular un govern estable
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de juliol de 2015 a
les 18:18
Et pot interessar
-
Política
Els bombers voluntaris es vesteixen de «riders» per reclamar millores laborals «urgents»
-
Política
Jaume Graells repeteix com a candidat d'ERC a l'Hospitalet de Llobregat
-
Política
Illa, després de la votació de Ripoll: «Mai farem acords amb qui fa apologia de la intolerància»
-
Política
Empresa mixta i una cadira a Adif: cinc claus del consorci d'inversions
-
Política
Mor Blanca Serra, la històrica activista i militant independentista, als 82 anys
-
Política
«Tindrem un acord pel consorci d'inversions»
