"Estem lluny d'arribar a un acord perquè hi hagi un diàleg efectiu". Aquest és el diagnòstic que ha fet la consellera de la Presidència, Elsa Artadi, sobre l'estat de les converses amb el govern espanyol per trobar una sortida política al conflicte existent. Segosn Artadi, hi ha "poc marge" per seguir "avançant", i s'ha queixat que la Moncloa vinculi el "relator" a la taula de diàleg catalana -un mandat del Parlament-, perquè els sembla "fora de lloc". "Aquesta taula ja existeix", ha ressaltat la dirigent de JxCat.
En tot cas, però, en la reunió de fa dues setmanes al despatx d'Aragonès en la qual també hi havia Calvo es va abordar la composició de la mesa de partits estatal, que hauria de tenir aquests integrants: dos membres del PSOE, dos de Podem, dos de JxCat i dos d A l'hora de concretar-ho, ha apuntat Artadi, "es diuen coses diferents de les que es parlen en privat". Per això, insisteix, cal una figura que "testimoniï" les converses, preferiblement internacional. "És més fàcil", ha insistit la consellera.
Ella i el vicepresident Pere Aragonès defensen en les reunions amb la Moncloa la presència de Podem en aquestes hipotètiques cimeres en la mesura que el PSOE "no té prou força" al Congrés dels Diputats. La compareixença d'Artadi s'ha produït només dues hores després que Calvo, assenyalés des de la Moncloa que la política "ha de buscar solucions". Artadi i Calvo tindran una trucada aquesta tarda, i la negociació es pot allargar fins la setmana vinent. Si no hi ha acord, ha dit la consellera, la Generalitat seguirà mantenint la voluntat de diàleg, tot i que quedaria coix sense relator. Fins i tot en el cas que l'independentisme tombi els comptes de Pedro Sánchez.
Si la Generalitat demana un "testimoni" de les trobades, ha dit la consellera, és perquè la versió de la Moncloa no és "coincident" amb la seva. "Està bé que algú expliqui les coses que passen, que hi hagi llum i taquígrafs. Entenc que tothom té pressions, ja n'hem vist dins del propi PSOE, quan es tracta de dialogar", ha apuntat Artadi, en referència a les paraules dels dirigents de la dreta espanyola i barons socialistes que ja s'han referit a l'independentisme com a "càncer" que cal aïllar i combatre.
A la recerca de perfils
La consellera de la Presidència ha indicat que primer es volen abordar perfils per "testimoniar" el diàleg i, després, fixar quines han de ser les tasques. La Generalitat ja ha fet una proposta amb noms internacionals, però la Moncloa ho descarta perquè només vincula aquesta figura a la taula catalana, que ahir es va reunir a Palau i que establirà un calendari mensual de reunions.
Artadi, a banda, ha assegurat que la Moncloa va obrir la porta a partits bascos a la taula de partits, però la Generalitat no s'hi va acabar de trobar còmode. També hi ha en marxa el diàleg per la banda de la comissió bilateral Estat-Generalitat. "Al govern espanyol hi ha diversitat d'opinions, i al PSOE encara més", ha diagnosticat. Un dels motius pels anticossos que genera en sectors socialistes el diàleg és perquè el Govern vol portar la repressió i l'autodeterminació en aquest tipus de negociació.
Segons la consellera, hi ha partits que viuen millor "en la repressió". "És molt més fàcil seguir governant en contra de Catalunya que posar damunt la taula projectes d'Estat. Això és antipolítica", ha destacat la dirigent de JxCat.
							
																					
																					El Govern veu «lluny» un acord pel diàleg i vincula el relator a una taula estatal de partits
La consellera de la Presidència, Elsa Artadi, assegura que hi ha "poc marge" per avançar en les negociacions i aquesta tarda en parlarà amb Carmen Calvo per telèfon
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													
													
															  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
Publicat el 06 de febrer de 2019 a les 13:25
										Actualitzat el 06 de febrer de 2019 a les 17:22
									
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Política
												Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català

 
															 
															 
															 
															 
															