Val la pena que arribin les eleccions basques per subsanar l'acte de pirateria democràtica que van cometre les institucions espanyoles per tal de configurar una majoria espanyolista artificial a Euskadi. L'artefacte es va muntar a Madrid i va permetre, primer, treure més de cent mil vots de dins de les urnes i, després, que el PSOE i el PP pactessin contra el PNB, que era el partit que havia guanyat les eleccions de forma clara.
És evident que ningú no els recordarà en uns mesos, però aquesta conjura etnicista va produir dos exemplars esplendorosos que per si sols demostren la vella observació de Josep Pla. Un espanyol d'esquerres, Patxi López, i una espanyola de dretes, Arantza Quiroga, han conviscut perfectament l'un presidint el Govern basc i l'altra el parlament de Vitòria. Al capdavall, el fet que hi hagi ous i patates no ha qüestionat mai l'espanyolitat de la truita.
I així ha anat resistint, sense vergonya ni torbament, un govern que només passarà a una història, la de l'analfabetisme, per haver nomenat director de la radiotelevisió pública un senyor que ni parla ni entén el basc però, això sí, és molt constitucional i ha canviat els mapes del temps.
A tots plegats, agur.
ARA A PORTADA
-
-
Per què aquesta vaga educativa té tots els ingredients per ser la més contundent dels darrers anys? David Cobo
-
-
«No es reconeix prou la nostra feina»: escoles rurals en vaga per manca de personal Bernat Castanyer Colomer
-
Els mestres de la Catalunya Central fan nit en un institut de Manresa per conjurar-se Pere Fontanals
Publicat el
24 d’agost de 2012 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
Felipe González diu que votarà en blanc si Sánchez es presenta a les eleccions
-
Política
Coses del febrer
-
Política
Montero vol que Illa tingui pressupostos?
-
Política
Sirera enfurisma els històrics del PP a Barcelona
-
Política
Sílvia Paneque s'enfronta al viacrucis del Parlament per Rodalies
-
Política
El finançament irregular de CDC apareix vinculat a Andorra en el judici contra els Pujol
