El comitè nacional del PDECat, l'organisme que agrupa la direcció i els màxims representants institucionals del partit, s'ha reunit aquest dilluns per encetar el curs polític que té el referèndum de l'1 d'octubre com a principal objectiu. Davant la possibilitat que les institucions espanyoles posin en marxa tota la maquinària legal per aturar la consulta vinculant, Pascal ha assegurat que s'està en un context "d'obediència i compromís" amb el que "va demanar la ciutadania" en relació al full de ruta. "Més que dir-ho, ara s'ha de fer", ha destacat la dirigent nacionalista en roda de premsa.
"L'Estat ha d'estar a l'alçada de les democràcies madures i ha de donar curs de normalitat al fet que els ciutadans s'expressin", ha indicat Pascal, que ha posat de manifest que hi haurà "conseqüències" en funció del resultat. Mariano Rajoy ha qualificat aquest matí com una "estafa" el referèndum i, en contraposició, Pedro Sánchez -cap de files del PSOE- prefereix una "comissió parlamentària" per resoldre el cas català. El PDECat hi participarà, però retreu a Sànchez que amb anterioritat es posicionés en contra d'un plantejament similar concretat per Francesc Homs. Hi aniran a defensar el referèndum i a "parlar clar", segons fonts consultades.
"El missatge és de fermesa i de convicció", ha assenyalat Pascal, que ha demanat "no caure en provocacions" provinents de l'Estat. La "força" del PDECat, ha assegurat la dirigent nacionalista, és fonamental per la consecució de l'1-O, i ha anunciat que dissabte se celebra un consell nacional amb "molt contingut polític". S'hi detallarà la campanya que es farà per a l'1-O i ha assegurat que també hi haurà novetats "orgàniques".
Pascal ha considerat una "decepció" que el PSC cridi a no participar en el referèndum. "Crec que és una molt mala notícia que això sigui així. Li demano a Miquel Iceta que recapaciti, perquè els processos polítics només poden resoldre's amb més democràcia i més urnes. Li estem fent un favor al país fent possible que la gent voti", ha apuntat.
Pascal ha indicat que cridaran a la "màxima mobilització" de cara a la manifestació de la Diada de dilluns vinent. "Cal que sigui una manifestació molt reeixida", ha destacat la coordinadora general de la formació, que ha ressaltat que hi acudiran dirigents del PNB i també nacionalistes del País Valencià.
El PDECat defensarà el referèndum en la comissió parlamentària sobre el procés impulsada pel PSOE
La coordinadora general de la formació, Marta Pascal, retreu als socialistes que votessin en contra d'un plantejament similar previ elaborat per Francesc Homs
ARA A PORTADA
Publicat el 04 de setembre de 2017 a les 11:52
Et pot interessar
-
Política
El sobiranisme es manifesta a Palma contra les polítiques anticatalanes de PP i Vox
-
Política
El front d'esquerres catalanes, un intent de sacsejada electoral que busca adeptes
-
Política
Collboni guanya, ERC creix, BComú i Junts cauen i Aliança treu el cap, segons el baròmetre de Barcelona
-
Política
Nou rècord de l'habitatge a Barcelona: ja és el principal problema per a un de cada tres veïns
-
Política
El Govern aportarà prop de 23 milions d'euros més fins al 2029 per finançar la justícia gratuïta
-
Política
El sector Tardà es mou per animar una coalició d'ERC amb Comuns i CUP a les catalanes i a les espanyoles
