La conselleria d'Interior i el Moviment Cívic 12-O fa dos dies que negocien la idoneïtat de la contramanifestació convocada davant la Sagrada Família l'Onze de Setembre a les 17.05h per "trencar" la Via Catalana. De moment, sense acord. I sense vistes que pugui haver-n'hi cap. "Ens proposen que ens manifestem en un altre lloc o en un altre horari, i els diem que no", explica a Nació Digital el president del grupuscle organitzador, Ángel M. Hernández Guardia. Si finalment no hi ha entesa i la conselleria acaba vetant l'acte, el Moviment 12-O es planteja renunciar a l'acte. Cosa que no vol dir que, espontàniament, els seus partidaris es concentrin davant la basílica d'Antoni Gaudí cap a les 5 de la tarda.
"La nostra convocatòria és pacífica, en contra del que s'hagi pogut dir. Per tant, seria una provocació participar en una concentració denegada que es confrontés amb una d'autoritzada", assevera Hernández Guardia. Però, tot seguit, avisa: "Ara, potser convidem als catòlics que vagin a missa. No es necessita permís per anar a la Sagrada Família, no?"
És a dir, tot i que la convocatòria oficial de contramanifestació podria acabar quedant en un no-res, l'unionisme valora la possibilitat de concentrar-se "espontàniament" davant del temple expiatori a la mateixa hora de la Via Catalana.
Denegació i recurs
Abans d'arribar a aquesta situació, la negociació entre Interior i els organitzadors podria culminar amb una denegació formal per part de la conselleria. Si això passés, Hernández Guardia explica que recorreran la decisió a l'Audiència de Barcelona, que hauria de resoldre el contenciós en un termini màxim de 48 hores. Sigui com sigui, critica: "La Generalitat està endarrerint tot el possible les possibilitats d'organització de la nostra manifestació. Claríssimament."
Sagrada Família, sí o sí
Pel grupuscle organitzador, ni el lloc ni l'hora de la convocatòria no són negociables. L'hora, a les 17.05h, pel record al 1705, quan tropes austriacistes van llançar més de 6.000 bombes a Barcelona. I, el lloc, pel simbolisme de la basílica d'Antoni Gaudí. "Si fem l'acte en un altre lloc que no sigui la Sagrada Família, perd tot el sentit. I més ara, quan sabem que l'església col·laborarà amb la cadena, fent repicant les campanes. Cal tractar d'impedir que la Sagrada Família esdevingui també un nou símbol polític", conclou Hernández Guardia.
El «pla B» dels unionistes per la Diada
Política
Si Interior acaba vetant la contramanifestació a la Sagrada Família que vol "trencar" la Via Catalana, l'organització valora "convidar els catòlics a anar missa al temple a aquella hora"
ARA A PORTADA
-
-
Política Els deu «hits» dels primers pressupostos de Salvador Illa Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política ERC i Comuns prometen més pressió a Illa després dels pressupostos: «Ja no hi ha excuses» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política Junts acusa Illa de governar amb «arrogància» un cop garantits els pressupostos Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
05 de setembre de 2013 a
les 19:08
Et pot interessar
-
Política El Parlament rebutja afegir la «lluita contra el frau» i la «prioritat nacional» en la gestió del padró
-
Política
El Govern estudia mesures contra el coworking que ha acomiadat una dona per parlar català
-
Política
Rufián acota el seu front: liderat per l'esquerra sobiranista i amb dret a l'autodeterminació
-
Política
El jutge del cas Leire imputa la directora de la Guàrdia Civil
-
Política
Hisenda es persona com a perjudicada en el cas de les joies de Zapatero
-
Política
La petjada catalana en les activitats de la CIA durant la Guerra Freda
