"In my opinion, this is a once in a lifetime opportunity", deia constantment el primer ministre escocès Alex Salmond per emfasitzar la importància del referèndum d'independència d'Escòcia del 18 de setembre de l'any passat. Ara, amb Escòcia a la retina, Junts pel Sí es fa seva aquesta frase i la situa com a lema de campanya: "El vot de la teva vida." En presentar les línies mestres de la campanya, el conseller de la Presidència i un dels tres coordinadors de la campanya Francesc Homs ha assegurat que el 27-S té "transcendència històrica", fins al punt que "ens hi juguem el progrés i la prosperitat del país". "Són unes eleccions excepcionals, que farem una vegada a la vida", deia literalment el republicà Lluís Salvadó, també coordinador de la campanya.
Entre el material que Junts pel Sí difondrà durant els propers 15 dies n'hi haurà d'editats en castellà, amb lemes com "Barracones no, aulas sí", "Fronteras no, Europa sí" o "Atraso no, progreso sí", entre d'altres. "Incorporem amb normalitat el castellà a la campanya", ha explicat Oriol Soler, el tercer dels coordinadors. Preguntats sobre si Junts pel Sí tenia pensat fer un èmfasi especial a l'àrea metropolitana de Barcelona, ha concretat: "Volem arribar a totes les illes censals, formades per 1.000 votants. I és evident que n'hi ha més a l'àrea metropolitana que a la resta territori. Per tant, l'àrea metropolitana és completament fonamental, perquè veiem clau que tothom participi en aquestes eleccions plebiscitàries. Il'esforç que farem a l'àrea metropolitana és més gran del que ha estat mai."
El conjunt de la campanya tindrà un cost de 3.700.000 euros, desglossats en dues partides: una de 900.000 euros per al mailing informatiu, i 2.800.000 euros per a la campanya pròpiament dita. Junts pel Sí contraposa aquesta xifra amb el fet que CDC i ERC es van gastar 5.243.000 euros a les eleccions del 2012.

Oriol Soler, Lluís Salvadó i Francesc Homs, presentant un altre dels cartells de Junts pel Sí. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.

Alguns dels lemes sectorials que Junts pel Sí difondrà durant la campanya. Foto: Bernat Ferrer/Nació Digital.