Els Mossos han impedit aquesta tarda una manifestació de la CUP i altres organitzacions de l'Esquerra Independentista a la plaça Sant Jaume, on aquest dimecres s'hi ha celebrat la reunió entre Pere Aragonès i Pedro Sánchez i de les delegacions dels dos governs a la taula de diàleg. Desenes de persones que volien accedir a la plaça s'han trobat amb un ampli dispositiu policial que els ha impedit l'accés. La CUP ha denunciat a través de Twitter que sí que s'ha deixat entrar representants de Ciutadans.
La convocatòria , que ha aglutinat una cinquantena de persones, ha estat impulsada per l'Esquerra Independentista, que inclou la CUP, i els CDR amb el lema "La lluita és l'únic camí! Ni pactes ni renúncies!" i "l'Estat és el terrorista", aquest segon en referència al processament de l'Audiència Nacional de 13 activistes per terrorisme. El clam ha estat per exigir al Govern que avanci cap a la independència per la via unilateral i deixar de participar de la "reforma" de l'Estat.
L'independentisme discrepa sobre la utilitat de la taula de diàleg. Junts no hi confia i, de fet, n'ha quedat a apartat, per ara, malgrat formar part del Govern. La CUP tampoc creu que pugui servir per resoldre el conflicte entre Catalunya i l'Estat, però va accedir a donar-li dos anys de marge en l'acord d'investidura signat amb ERC.
El pacte inclou que un cop finalitzat aquest període i si no hi ha hagut cap resultat, s'ha de produir un "embat democràtic" contra l'Estat que els anticapitalistes dibuixen en forma de referèndum unilateral mentre que els republicans advoquen per la via del referèndum pactat.
Els Mossos impedeixen una manifestació de la CUP a Sant Jaume
Política
L'Esquerra Independentista havia convocat una concentració davant del Palau de la Generalitat, blindat per la reunió de la taula de diàleg
- La capçalera de la manifestació de l'esquerra independentista -
- Endavant_OSAN
ARA A PORTADA
-
Política Cinc claus per entendre què ha decidit Europa sobre l'amnistia a les causes de l'1-O Lluís Girona Boffi
-
Política El TJUE posa pressa a la justícia espanyola: dos mesos per aplicar l'amnistia Lluís Girona Boffi
-
Política La justícia europea no va amb Llarena: manté l'ordre de detenció contra Puigdemont Redacció
-
Política Junqueras dibuixa un «nou horitzó» per a l'independentisme amb l'aval europeu a l'amnistia Lluís Girona Boffi
-
Política Junts treu pit pel pronunciament del TJUE sobre l'amnistia: «És una victòria rotunda» Marc Orts i Cussó
Publicat el
15 de setembre de 2021 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Política
El govern espanyol celebra la sentència del TJUE i reclama la «plena aplicació de l'amnistia»
-
Política
Missatge d'Illa a la justícia espanyola: «Ja no hi ha cap impediment per aplicar l'amnistia»
-
Política
El TJUE avala l'amnistia i aplana el camí per a Puigdemont i Junqueras
-
Política
La justícia europea valida l'amnistia: totes les reaccions
-
Política
La virtut de no ser previsible
-
Política
El jutge avala ampliar la investigació contra Zapatero
