Els senadors que han cessat l'activitat a la cambra alta espanyola en dissoldre's les Corts per la convocatòria de les eleccions del 20-D podran rebre una indemnització de més de 8.000 euros. Aquesta quantitat, que és compatible amb altres ingressos, afecta a 190 dels 266 membres del Senat.
La mesura, que es realitza cada vegada que s'acaba una legislatura, ha rebut el vist-i-plau de de la diputació permanent, l'únic òrgan de la institució que segueix actiu després del decret de dissolució de les Corts espanyoles. Tots els senadors que abandonen la institució tenen dret a rebre aquesta quantitat –denominada indemnització de transició-, excepte precisament els membres de la diputació permanent –són 76: 38 titulars i 38 suplents- que continuen cobrant el sou normal fins al dia anterior a la constitució de nou Senat.
L'acord sobre les indemnitzacions estableix que la quantitat total de la paga "de transició" és el resultat de multiplicar 154,54 euros pel nombre de dia que passin entre el dia de la dissolució i el dia anterior a la data de les eleccions.
Els senadors que cessen l'activitat cobren una «indemnització» de 8.000 euros
La mesura de "transició" els permetrà seguir tenint ingressos fins al 20-D
Ara a portada
Publicat el 28 d’octubre de 2015 a les 18:25
Et pot interessar
-
Política La defensa de la llengua es fa un lloc per Sant Jordi
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»
-
Política Rodoreda, Candel i un autògraf per salvar l'Espanyol: el primer Sant Jordi del president Illa