Empat tècnic entre ERC i el PSC a les eleccions a l'Ajuntament de Barcelona amb 11 regidories cadascun, reforçant la seva presència actual en una i tres, respectivament. Això és el que vaticina una enquesta del Gesop a la que ha tingut accés El Periódico, on la candidatura de l'alcaldessa dels comuns, Ada Colau, quedaria relegada a una tercera posició després de les eleccions municipals del maig del 2023 amb 7 regidories i perdent-ne 3 pel camí. Des del diari barceloní no especifiquen als lectors si l'enquesta que publiquen, de la que el PSC en surt especialment benparat, ha estat encarregada per un partit o per una empresa.
Tanmateix, aquesta vegada tampoc s'assoliria una majoria independentista al consistori de la capital catalana (21 regidories) amb un Junts que aconseguiria mantenir els seus 5 escons tot i que encara no té cap de llista, i malgrat la reentrada dels anticapitalistes de la CUP que tornarien a arrencar la representació pública amb dos seients.
[noticia]236112[/noticia]
Per la seva banda, la desfeta de Cs deixaria als taronges a fora de les portes de l'Ajuntament -en tenien 6-; el PP sortiria reforçat amb una regidora més passant a 3 i Vox irrompria amb 2. D'entre els caps de cartells, confirmats o possibles, el republicà Ernest Maragall és el més ben valorat i l'únic que aprova.
Empat entre ERC i PSC a Barcelona, segons una enquesta
Un sondeig de les municipals a la capital catalana publicat per El Periódico relega la candidatura de l'alcaldessa Ada Colau a la tercera posició
- Pedro Sánchez i Alberto Núñez Feijóo, en una reunió recent. -
- Europa Press
- Ple de l'Ajuntament de Barcelona -
- ACN
ARA A PORTADA
-
El bumerang de la «prioritat nacional»: més espai per a Vox i mobilització per a Sánchez Roger Pi de Cabanyes
-
-
Tot Pujol: recupera els cinc episodis de l'Snooker sobre el judici, la família i el llegat Ferran Casas i Manresa | Oriol March
-
Una «llista cívica» oberta a partits: el pla d'ERC a Santa Coloma després del duel Parlon-Rufián Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
26 de juny de 2022 a
les 21:16
Et pot interessar
-
Política
El setge ultra a la llengua s'intensifica als Països Catalans
-
Política
Junqueras viatja a Irlanda del Nord convidat pel Sinn Féin i es reunirà amb la primera ministra
-
Política El jutge justifica fer anar Pujol a Madrid per «no caure en l'edatisme»
-
Política
Junts presentarà batalla perquè el català sigui un requisit en la regularització de migrants
-
Política Quants diners han gastat els expresidents de la Generalitat durant el 2025?
-
Política
Puigdemont intenta aturar la destrucció del material requisat durant l'1-O
