La Federació Comarcal d’ERC del Baix Llobregat i l’Hospitalet s’oposa a una ampliació de l’aeroport del Prat que afecti l’espai natural de la Ricarda.
El col·lectiu republicà, el segon amb més militants de Catalunya després del de Barcelona, ha votat majoritàriament a favor d’una proposta de resolució en la que es diu no a les intencions del govern espanyol d’ampliar la terminal amb l’allargament d’una tercera pista.
La formació considera que l’executiu de Pedro Sánchez “simplifica” un “debat complexe” com és el de l’ampliació de l’aeroport i defensa el traspàs de la gestió de l’aeroport i de les infraestructures estratègiques bàsiques de Catalunya. En aquest sentit, també reclamen al govern de l’Estat una “política valenta” en qüestió ambiental i una implantació de l’impost sobre les emissions de carboni.
La proposta no ha comptat amb cap vot en contra i ha sumat només dues abstencions. La votació dels republicans arriba un dia abans de la manifestació pels carrers de Barcelona en contra de l’ampliació. Una delegació d’ERC assistirà a la mobilització encapçalats per Raül Romeva, encara que cap membre del Govern s’hi deixarà veure.
ERC del Baix Llobregat s’oposa a l’ampliació del Prat i en reclama el traspàs de la gestió
La Federació Comarcal defensa l’espai natural de la Ricarda i demana al govern espanyola una “política ambiental valenta”
- Un avió s'enlaira sobre La Ricarda. -
- ACN
- Diversos avions a l'aeroport del Prat. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de setembre de 2021 a les 17:38
Et pot interessar
-
Política
Illa tanca el viatge a Mèxic reivindicant la democràcia i la lluita contra les desigualtats
-
Política
El Parlament avala reduir en un 31% les emissions de gasos hivernacle fins al 2030
-
Política
El PSOE, el PP i Junts pacten endurir les penes contra la multireincidència
-
Política
El Consell de Garanties avala la regulació dels lloguers de temporada
-
Política
Allau d'absències al Parlament per les infiltracions i l'espionatge: «Tenen molt poca vergonya»
-
Política
Ofensiva de La Bressola perquè els alcaldables de la Catalunya Nord es comprometin amb el català
