ERC ha demanat autorització a Institucions Penitenciàries per poder celebrar actes electorals a les presons de Soto del Real i Alcalá Meco, centres on estan empresonats nou dels dirigents processats per rebel·lió al Tribunal Suprem. En l'escrit que ha presentat el partit s'aporta tota una sèrie de legislació i antecedents per sustentar la viabilitat de la sol·licitud.
Oriol Junqueras és el cap de llista dels republicans al Congrés i Raül Romeva ho és del Senat, motiu pel qual ERC vol potenciar el seu paper i procurar que puguin participar de la campanya electoral. L'escrit assenyala, especialment, que la Junta Electoral Central va autoritzar la candidatura Adelante Andalucía, encapçalada per Teresa Rodríguez, a oferir tres mítings din de les presons durant la campanya de les eleccions andaluses del passat 2 de desembre.
Els republicans també recorden que l'article 25.2 de la Constitució recull que aquells que estiguin complint condemna gaudeixen dels drets fonamentals en matèria electoral a no ser que per determinades circumstàncies tinguin limitat aquest dret. També mencionen la llei orgànica 1/1979 de 26 de setembre, que recull que els interns poden exercir els seus drets civils, polítics, socials, econòmics i culturals i que, per tant, no està exclòs el dret a sufragi.
Per tot això, ERC considera "acreditat que no existeixen impediments legals" per celebrar mítings a les presons durant la campanya electoral.
ERC sol·licita fer mítings a les presons
Els republicans demanen a Institucions Penitenciàries permís per fer actes electorals a Soto del Ral i Alcalá Meco
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de març de 2019 a les 20:43
Et pot interessar
-
Política Diga'm què penses i et diré quin independentista eres fa 40 anys (segons els «pares» de la CUP)
-
Política El govern espanyol i ERC ja negocien la governança del Prat
-
Política Desjudicialització, ara és l'hora? Totes les mirades al TC (i més enllà)
-
Política L’Espanya del cafè per a tothom es crema
-
Política El PP titlla Sánchez d'«incompetent» i el PSOE acusa els barons populars de de «zero utilitat»
-
Política «Illa no té un xec en blanc, però no tenir pressupostos seria un gran fracàs de país»