El Parlament ha estat evacuat aquest dijous al migdia per un simulacre d'avís de bomba rebut per telèfon. S'han evacuat les més de 400 persones que hi havia a l'edifici en poc menys de set minuts. El simulacre preveia que es tractava d'una falsa alarma, i un cop els protocols establerts han determinat aquest extrem, s'ha reprès el funcionament habitual de la cambra. El simulacre s'ha dut a terme en compliment de la normativa de riscos laborals, i just quan es feia la presidenta de la institució, Núria de Gispert, rebia en audiència Wilfried Martens, president del Partit Popular Europeu i exprimer ministre de Bèlgica. La trobada s'ha interromput els set minuts que ha durat el simulacre.
També han hagut d'abandonar la sala de grups els diputats reunits a la comissió d'ensenyament i universitats i la resta de parlamentaris que es trobaven en altres dependències del palau.
Les rodes de premsa dels grups previstes a partir de la una del migdia per valorar les propostes del govern amb relació a les retribucions de funcionaris i el pagament a proveïdors han començat amb retard.
El simulacre ha afectat també els periodistes que cobrien l'activitat parlamentària, els treballadors de la cambra i dues escoles que en aquell moment visitaven el palau.
El protocol d'evacuació inclou emetre un missatge per megafonia anunciant que calia evacuar l'edifici per un problema tècnic. Com a curiositat cal remarcar que aquest missatge es podia escoltar, també, a través d'Internet, pel Canal Parlament que acull el web de la cambra catalana.
Evacuen el Parlament per un simulacre d'avís de bomba
Ha calgut interrompre l'audiència entre Núria de Gispert i el president del Partit Popular Europeu
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de desembre de 2011 a les 15:24
Et pot interessar
-
Política Turisme i habitatge consoliden el matrimoni Illa-Comuns
-
Política La reducció de la jornada laboral: una negociació a foc lent amb Junts amb risc de descarrilar
-
Política Turull acusa Illa de presidir el «Govern de ningú» per no voler molestar Sánchez ni el PSOE
-
Política El nou Consell de la República fitxa Eudald Carbonell
-
Política El Govern vol que l'habitatge sigui el tema central de la conferència de presidents
-
Política «Un model econòmic molt estacional dificulta més la integració lingüística»