El ministre de l'Interior, Jorge Fernández, ha assegurat que, tot i que els partits sobiranistes les anomenin 'plebiscitaries' o 'planetàries', les pròximes eleccions catalanes seran 'autonòmiques' i en elles s'elegirà els representants del Parlament de Catalunya.
Fernández Díaz, que ha recalcat que seran els tercers comicis catalans els últims cinc anys, s'ha mostrat convençut que el president de la Generalitat, Artur Mas, és "el principal problema dels catalans ara mateix" i ha lamentat que estigui "especialitzant-se a convocar eleccions anticipades en lloc de dedicar-se a governar".
En unes declaracions abans de participar en la Comissió Nacional de Coordinació de la Policia Judicial, que s'ha celebrat a la seu del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Fernández ha assegurat que la llista conjunta que CDC i ERC presentaran en les pròximes eleccions autonòmiques constitueix "una originalitat, per dir-ho en termes suaus".
"Els presumptes independents i els presumptes no polítics es presenten encapçalant les candidatures perquè, si guanyen, després siguin els polítics els que governin", ha assenyalat abans d'afegir: "Sincerament és millor callar ara mateix perquè la política i governar exigeixen més serietat i més responsabilitat".
"Imatge penosa i lamentable"
El titular d'Interior també ha "lamentat molt, per Catalunya i pels catalans, la imatge que s'està donant a Espanya i a tot el món", que ha qualificat de "penosa i lamentable".
"Alguns han qualificat la política a Catalunya ara mateix, pel que fa a aquests polítics independentistes, de 'vodevil', altres de 'despropòsit'. Jo sincerament crec que és millor no utilitzar qualificatius perquè qualsevol qualificatiu és petit al costat del que la realitat representa", ha assegurat.
Fernández-Díaz: «Encara que les anomenin 'planetàries' seran autonòmiques»
Política
El ministre de l'Interior considera Artur Mas "el principal problema dels catalans ara mateix"
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
15 de juliol de 2015 a
les 19:51
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
