El ministre de l'Interior, Jorge Fernández, ha assegurat que, tot i que els partits sobiranistes les anomenin 'plebiscitaries' o 'planetàries', les pròximes eleccions catalanes seran 'autonòmiques' i en elles s'elegirà els representants del Parlament de Catalunya.
Fernández Díaz, que ha recalcat que seran els tercers comicis catalans els últims cinc anys, s'ha mostrat convençut que el president de la Generalitat, Artur Mas, és "el principal problema dels catalans ara mateix" i ha lamentat que estigui "especialitzant-se a convocar eleccions anticipades en lloc de dedicar-se a governar".
En unes declaracions abans de participar en la Comissió Nacional de Coordinació de la Policia Judicial, que s'ha celebrat a la seu del Consell General del Poder Judicial (CGPJ), Fernández ha assegurat que la llista conjunta que CDC i ERC presentaran en les pròximes eleccions autonòmiques constitueix "una originalitat, per dir-ho en termes suaus".
"Els presumptes independents i els presumptes no polítics es presenten encapçalant les candidatures perquè, si guanyen, després siguin els polítics els que governin", ha assenyalat abans d'afegir: "Sincerament és millor callar ara mateix perquè la política i governar exigeixen més serietat i més responsabilitat".
"Imatge penosa i lamentable"
El titular d'Interior també ha "lamentat molt, per Catalunya i pels catalans, la imatge que s'està donant a Espanya i a tot el món", que ha qualificat de "penosa i lamentable".
"Alguns han qualificat la política a Catalunya ara mateix, pel que fa a aquests polítics independentistes, de 'vodevil', altres de 'despropòsit'. Jo sincerament crec que és millor no utilitzar qualificatius perquè qualsevol qualificatiu és petit al costat del que la realitat representa", ha assegurat.
Fernández-Díaz: «Encara que les anomenin 'planetàries' seran autonòmiques»
Política
El ministre de l'Interior considera Artur Mas "el principal problema dels catalans ara mateix"
ARA A PORTADA
-
-
Successos Els Bombers continuen treballant en l'incendi a l'Alta Ribagorça, que ja ha cremat 37 hectàrees Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Terra El canvi climàtic ha fet 20 vegades més probables els megaincendis d'aquest estiu Arnau Urgell i Vidal
-
-
Terra Ho confirma el Meteocat: Catalunya pateix el juliol més càlid de la història Arnau Urgell i Vidal
Publicat el
15 de juliol de 2015 a
les 19:51
Et pot interessar
-
Política
Brussel·les dona suport a Espanya: «La resposta europea ha de ser decidida, ràpida i unitària»
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
