
García Albiol, aquest dilluns a la reunió de l'executiva del PPC. Foto: PP
El pols pel control de l’aparell “provincial” del Partit Popular a Barcelona viu un altre capítol, centrat ara a l’Hospitalet de Llobregat. L’organització local del PP va estar durant anys sota la mà ferma de Pedro Alonso, home de la confiança d’Alberto Fernández. En les darreres eleccions municipals, la direcció del partit a Barcelona, en mans d’Alberto Villagrasa, diputat al Parlament, va pressionar durament perquè Alonso es fes a un costat, deixant pas a un cap de cartell més jove, que va ser Sònia Esplugas. Alonso es va resistir, però va haver de claudicar davant el suport que Villagrasa va obtenir d’Alicia Sánchez-Camacho, encara presidenta del partit, i de Jordi Cornet, que era el secretari general. Finalment, Esplugas va ser cap de llista i Alonso el número dos.
El PP va obtenir tres regidors a l’Hospitalet, Sònia Esplugas, Francisco Javier Martín i Pedro Alonso. La convivència dins del grup ha estat impossible, en paral·lel a la pugna que viu el partit entre el sector que acabdilla Alberto Fernández i el grup que considera que ha de girar full del que ha representat el fernandisme. Les tensions entre els diversos clans del partit van tenir un camp de batalla a l’Hospitalet, fins al punt que Esplugas va ser cessada com a portaveu municipal el juny passat, aprofitant la seva baixa per maternitat.
Però la cosa no va quedar així. Sònia Esplugas reclama recuperar el càrrec de portaveu, i ho fa amb el suport del president del PP a Barcelona, Villagrasa. Aquest ha exigit al coordinador general del PP català, Xavier García Albiol, que intervingui i forci la restitució d’Esplugas. Però l’home fort dels populars catalans ha optat, de moment, per no intervenir, potser per evitar un xoc obert amb Alberto Fernández. La mala maror en el PP català és màxima aquests dies. Segons fonts del partit, s’ha sentit com Villagrasa s’exclamava per l’actitud indolent de García Albiol en la crisi de l’Hospitalet tot dient que “hi ha qui és contundent amb els immigrants, però no ho és dins del partit”.
El fernandisme es resisteix a cedir el poder que encara preserva dins del PP. Però el temps li va en contra. L’escàndol del cas Antifrau ha afectat de ple el ministre de l’Interior, Jorge Fernández, i els mals resultats del partit a Barcelona (en les municipals del 2015 va passar de 9 a 3 regidors) han deixat Alberto Fernández en una situació compromesa.