L'exjutge de l'Audiència Nacional espanyola Baltasar Garzón -que el 1993 va ser escollit com a diputat independent a les llistes del PSOE, càrrec que abandonaria l'any següent- ha firmat ara una carta oberta dirigida al PSOE en què se li ofereix per "participar activament" en l'objectiu de "derrotar la dreta". Firmen també la carta el fill de Santiago Carrillo, José Carrillo, l'exsecretari de Comunicació d'Izquierda Unida José Francisco Mendi i l'exconseller de RTVE per CCOO Héctor Maravall, entre d'altres.
Tots ells critiquen l'actual govern espanyol per "protegir els interessos dels poderosos", recordant la necessitat d'actuar "de manera urgent per revertir la destrucció" dels drets a través de les retallades en educació, sanitat i serveis socials.
"Volem un canvi de model i un canvi en els valors i idees que mouen el món. Es tracta de construir un projecte que, des de l'esquerra, sigui capaç d'il·lusionar, donar confiança i convèncer al conjunt de la societat", assenyalen. Per tot plegat, entenen que la propera conferència política del PSOE és "positiva", que pot ser una oportunitat per "construir un projecte polític que sigui capaç d'impulsar des de l'esquerra una resposta a Espanya i a Europa".
El secretari general del PSOE, Alfredo Pérez Rubalcaba, ja ha agraït el gest als firmants, perquè "mai a la història d'Espanya un partit havia fet un esforç tan gran de participació i d'obertura".
"Quants més se sumin a aquest projecte de configurar una alternativa des de l'esquerra a l'hegemonia del PP, més forts serem", ha assegurat el dirigent socialista.
Garzón i el fill de Santiago Carrillo s'ofereixen al PSOE
Volen "participar activament" en "derrotar la dreta" | Creuen que s'ha d'actuar "de manera urgent"
Ara a portada
-
-
-
Política ERC avala la nova injecció de crèdit d'Illa a canvi d'incidir en la resposta als aranzels Sara Escalera
-
Política L'oficialitat del català: entre la discreció i una pròrroga de Junts a Sánchez que no és eterna Bernat Surroca Albet
-
Societat Qui serà el nou Papa? Guia per entendre els equilibris d'una decisió transcendental Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 03 de novembre de 2013 a les 16:45
Et pot interessar
-
Política Salvador Illa reuneix el comitè de crisi per l'apagada elèctrica
-
Política El PSC celebra l'acord pel suplement de crèdit i reivindica la relació «estable i fluïda» amb ERC
-
Política ERC subratlla la «unitat» a Barcelona després de la victòria dels crítics amb Junqueras
-
Política La jutgessa processa el germà de Sánchez per prevaricació i tràfic d'influències