El vicesecretari general d'Estudis del PP, Esteban González Pons vaticina que si mai Catalunya arriba a ser independent "sortiria al dia següent de la UE i de l'euro, s'hauria d'inventar una moneda pròpia i faria inviable la seva recuperació econòmica en segles". González Pons, a més, ha aprofitat també per carregar contra el PSOE i el seu líder, Pedro Sánchez, per haver-se "convertit en irrellevant". Segons el dirigent del PP, "s'entesta en ser més de Podem que els de Podem" i això força que el proper enfrontament electoral del PP sigui amb el partit de Pablo Iglesias.
El també eurodiputat creu que una "hipotètica i impossible" independència de Catalunya suposaria "el major cop històric que rebria Catalunya i la seva economia i, de rebot, Espanya". En aquest sentit, González Pons ha assegurat que des de la seva posició al Parlament Europeu ha pogut comprovar com "Europa no entén" debats com el de Catalunya o el d'Euskadi, perquè "Espanya és la millor garantia que tenen els espanyols". Com a exemple, el dirigent del PP ha posat el "concert econòmic basc", que ha afirmat que "no seria possible a Europa perquè no l'entenen" i que només "pot perviure gràcies a la Constitució i a que nosaltres som els majors defensors de la Constitució". "Sense Espanya i la Constitució, no seria possible", ha dit.
Però González Pons també ha tingut temps de carregar contra el PSOE i Pedro Sánchez. Als socialistes els ha atribuït la culpa de l'aparició i l'ascens de Podem. "Amb una mica més d'insistència, aconseguiran ser completament irrellevants. Ho està treballant seriosament, amb entusiasme. I si segueix per aquest camí que va, passarà el que cap de nosaltres vol, que l'alternativa en les eleccions municipals serà votar a un alcalde del PP o a un de Podem", ha sentenciat, tot afegint que "si el PSOE s'entesta en ser més de Podem que Podem, al final qui sobrarà serà el PSOE i no Podemos, sobrarà Pedro Sánchez i no Pablo Iglesias".
González Pons insisteix en el discurs de la por
"Si Catalunya fos independent faria inviable la seva recuperació econòmica en segles" assegura el dirigent popular
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de novembre de 2014 a les 18:54
Et pot interessar
-
Política El Suprem rebutja retransmetre en directe de la declaració de Santos Cerdán
-
Política Puigdemont afirma que l'amnistia és una conquesta perquè reverteix part de la repressió però avisa que és insuficient
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen bloquejar un vaixell amb material per a armes israelianes
-
Política Collboni, sobre l'ampliació de l'aeroport: «Nosaltres mengem de ser una ciutat internacional»
-
Política Fre a l'arribada de les pistoles Taser a Barcelona: el PSC i el PP es queden sols
-
Política El Govern relega el Premi Guillem Agulló