«Honorem Heribert Barrera, el president patriota»

Reagrupament recorda que l'ex president del Parlament va lluitar sempre per la llibertat

Publicat el 28 d’agost de 2011 a les 13:23

"Avui tota la nostra pàtria plora la mort d'un dels seus grans homes: el Molt Honorable N'Heribert Barrera i Costa (1917-2011), qui fou primer president del Parlament de Catalunya des de la fi de la dictadura franquista". La frase està extreta d'un comunicat de Reagrupament Independentista. El grup participa del dolor per aquesta pèrdua i vol expressar el seu condol a la família, als amics i a tots els ciutadans.

Reagrupament recorda que Heribert Barrera va expressar públicament el seu acord amb la idea d'una candidatura transversal i unitària –que proclami la independència al Parlament de Catalunya– per mitjà d'un article publicat el 20 de maig de 2009 a l'Avui titulat Oportunitat i viabilitat de la proposta de Joan Carretero, on mostrava el seu suport a l'article que el president de Reagrupament Independentista va publicar al mateix diari el 18 d'abril de 2009 titulat Patriotisme i dignitat.

"Amb Barrera desapareix un patriota d'alta qualitat intel·lectual i humana i un lluitador infatigable per les llibertats que la nació catalana encara no ha recuperat. Fins als seus darrers dies el president Barrera ha continuat treballant per la nostra llibertat i la constitució d'un estat propi per a la nostra nació".