Illa confronta el PP i defensa les coalicions de progrés enfront dels «plantejaments egoistes»

El president assegura que el Govern anunciarà un paquet de mesures sobre habitatge en les pròximes setmanes

Publicat el 28 de setembre de 2024 a les 14:35
Actualitzat el 28 de setembre de 2024 a les 14:36

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha instat aquest dissabte a teixir acords i aconseguir coalicions progressistes àmplies per aplicar polítiques de "prosperitat compartida". Durant la seva intervenció en el primer consell nacional del PSC després de la seva investidura com a president, ha assegurat que "hem de tenir capacitat i voluntat d'acord, d'arribar i teixir acords; hem de tenir generositat, no ens ho podem quedar tot".

Per això, ha reivindicat les "coalicions de progrés per aplicar polítiques de prosperitat compartida" i ha incidit en la necessitat de tenir les idees clares i definir amb precisió els objectius, enmig del debat sobre el finançament singular i els primers contactes per a la negociació dels pressupostos de la Generalitat de 2025.

"Hem de ser capaços de definir bé, amb precisió, els objectius, posant-nos fites concretes", ha afegit, cosa que a parer seu ha seguit el PSC aconseguint un pacte ampli d'investidura i de progrés a Catalunya, encara que no de legislatura, ha remarcat.


"Prosperitat excloent" del PP

Així mateix, ha contraposat el model de prosperitat compartida que lidera el president de l'executiu espanyol, Pedro Sánchez, al de "prosperitat excloent" dels populars, en el marc de les negociacions per a la senda de dèficit al Congrés.

"Anteposen l'interès del seu partit polític a l'interès dels ciutadans", ha retret Illa, alhora que ha assegurat que el PP no sap dissimular que el seu únic objectiu és, en les seves paraules, la conquesta a ultrança del poder. Segons ell, els populars només pensen en ells mateixos i volen la prosperitat per a uns pocs: "Què hi ha de dolent a proporcionar més recursos a les comunitats autònomes?", s'ha preguntat.

"A sobre pretenen que els altres, amb les nostres aportacions al model de finançament, els financem les retallades que fan d'impostos als més rics", ha criticat el socialista sobre el model del president del PP, Alberto Núñez Feijóo. A més a més, ha opinat que "si al PP li importés Espanya, celebraria la normalització a Catalunya" i col·laboraria en ella, en comptes d'utilitzar-la per aconseguir vots.

Anuncis sobre habitatge

En matèria d'habitatge, el president ha informat que en les pròximes setmanes el Govern anunciarà un paquet de mesures per abordar el problema que travessa Catalunya, un dels que "més angoixen" la ciutadania. Illa ha reivindicat l'acció "contundent, clara, decidida de dir no als habitatges d'ús turístic", especialment en el cas de Barcelona.