El president de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC), Jordi Sànchez, creu que si després del 27-S hi ha una majoria independentista al Parlament i el govern espanyol no accepta un referèndum, caldrà fer una declaració unilateral d’independència. En una entrevista a Catalunya Ràdio, el president de l'ANC també ha assegurat que esperen que la Junta Electoral no "busqui les pessigolles ni posi pals a les rodes" a la manifestació de la Diada.
En aquest sentit, ha insistit que l'acte de la Meridiana no serà electoral i que no es demanarà el vot per cap formació. Sànchez ha admès que "la política de partits a vegades no ha ajudat" però ha reconegut que, tot i que sovint han pogut generar desànim, representen la pluralitat de la societat.
Així mateix, també s'ha mostrat optimista i creu que finalment els partits han agafat "el bon camí" i han pres consciència del compromís que suposen aquestes eleccions. Per Sànchez el 27-S és clau, ja que si la majoria independentista no guanya "es tornarà a un model més dur i molt més recentralitzador, en contra de les inversions i les lleis catalanes.
Jordi Sànchez aposta per la DUI si el govern espanyol no permet una consulta
El president de l'ANC espera que la Junta Electoral no "busqui les pessigolles" a la manifestació de la Diada
ARA A PORTADA
Publicat el 16 d’agost de 2015 a les 11:36
Et pot interessar
-
Política Espanya demana tornar a abordar l'oficialitat del català a la reunió del Consell de la UE un any després
-
Política Junts planteja prohibir l'empadronament a qui ocupi il·legalment un habitatge
-
Política Illa solemnitza el compromís de Catalunya amb Europa i crida a abandonar la «ingenuïtat estratègica»
-
Política La Generalitat va rebre 755 queixes i 1.201 denúncies per vulneració dels drets lingüístics l'any 2024