La defensa d'Oriol Junqueras i de Raül Romeva ha presentat recursos contra la interlocutòria on la jutge de vigilància penitenciària número 5 avala el tercer grau però els manté a la presó. Com han fet també Jordi Sànchez, Josep Rull i Jordi Turull demanen que se'ls continuï aplicant el règim de semillibertat sense haver d'esperar al pronunciament del Tribunal Suprem.
El recurs argumenta que es vulnera el dret a la tutela efectiva dels empresonats i que no es pot "condicionar la resolució d'un recurs previ a la llibertat legítima" dels representats, que tenen concedit el tercer grau. Argumenta, a més, que la jutge confon fases processals i que s'"extralimita" quan decideix mantenir-los a la presó malgrat la ratificació del tercer grau.
L'escrit de Sànchez, Rull i Turull indica que "no té sentit" mantenir una mesura cautelar si la magistrada considera que no té base legal i que "l'hipotètic recurs d'apel·lació" de la Fiscalia és "un futurible" que no se sap "si passarà o no". Per això reclamen mantenir la suspensió cautelar que els permetria sortir de la presó mentre la Fiscalia no interposi el recurs.
La defensa qualifica de "brillants" els arguments de la jutge que apuntava que la Fiscalia actuava amb criteris "propis d'un sistema decimonònic".
[noticiadiari]2/207501[/noticiadiari]
Junqueras i Romeva presenten un recurs contra la suspensió del tercer grau
Política
Argumenten que la jutge que avala el règim de semillibertat però que els manté a la presó s'"extralimita" de les seves funcions
ARA A PORTADA
Publicat el
21 d’agost de 2020 a
les 18:39
Et pot interessar
-
Política
La possibilitat d’una represa
-
Política
La solució no és dir que són nazis
-
Política
Amnistia a Carles Puigdemont: anatomia d'un bloqueig que comença a esberlar-se
-
Política
El lehendakari avisa Sánchez que la crisi de Ceuta pot acabar amb la legislatura
-
Política
Un viatge per reforçar els «vincles compartits»: això farà Illa a Extremadura
-
Política
Quin Pujol ens interessa
