Junts treu pit d'haver tombat la «falsa amnistia» pactada entre el PSOE i ERC

Política

Nogueras assenyala que el partit no s'ha deixat "arrossegar" per la dinàmica a Madrid i sosté que tenen les "mans lliures" després de les eleccions del 29-N

Publicat el 27 d’octubre de 2026 a les 11:41
Actualitzat el 27 d’octubre de 2026 a les 12:09

Els diputats i senadors de Junts han comparegut aquest dimarts a la seu del partit per fer balanç de la feina feta els últims tres anys a Madrid. Un dels missatges que s'han enviat és l'autoria de l'amnistia, que encara no s'ha aplicat a Carles Puigdemont però que ja comença beneficiar bona part dels líders del procés després de l'aval europeu i del Tribunal Constitucional (TC) a la norma. Els representants del partit a Madrid s'han mostrat orgullosos d'haver tombat la "falsa amnistia" pactada el gener del 2024 entre ERC i el PSOE, perquè -segons la formació- no incloïa totes les casuístiques vinculades a la tardor del 2017. Una manera de confrontar amb la formació republicana camí del 29-N. 

Nogueras ha assenyalat que Junts no ha "obeït" els partits espanyols. "No ens hem deixat arrossegar, sinó que hem intentat arrossegar el govern espanyol de torn per posar Catalunya al centre", ha destacat la dirigent independentista, que ha insistit en la idea que no han comprat "titulars a canvi de res". "Vam escollir bloc, el bloc de Catalunya i els catalans al centre", ha ressaltat. La investidura de Sánchez va ser a canvi de l'amnistia -aprovada el juny del 2024, encara no aplicada del tot- i del català a Europa, que encara no és oficial i no té data per concretar-se. La mesa de negociació amb l'Estat a Suïssa, davant dels incompliments del PSOE, es va acabar trencant la tardor de l'any passat. 

En tot cas, Nogueras ha indicat que han arribat a acords que semblaven "impossibles", com per exemple que es pugui parlar en català al Congrés. Pel que fa a la delegació de competències en immigració, pactada entre Junts i els socialistes, va rebre el vot contrari de Podem i no va prosperar. "A partir del 29-N farem possible allò que és impossible. Tenim les mans lliures", ha apuntat la cap de files del partit a Madrid. Els diputats Josep Maria Cervera i Josep Pagès han subratllat la feina feta en els tres últims anys, amb especial èmfasi en l'amnistia. "Més enllà de l'excepcionalitat democràtica de l'Estat, tenim un model de democràcia, estat de dret i justícia, que és el model europeu", ha indicat. 

En aquest sentit, ha assenyalat que no els va "tremolar la veu" a l'hora de tombar la "falsa amnistia" que, el gener del 2024, van portar al ple el PSOE i ERC. La llei definitiva, ha remarcat, "no ha deixat ningú enrere". No ens va tremolar la veu quan vam tombar la falsa amnistia, no ha deixat ningú enrere. Pilar Calvo ha tret pit de la llei ELA, un porjecte que ha liderat personalment, mentre que Eduard Pujol, cap de files al Senat, ha lamentat el mal funcionament del trens a Catalunya. Els quatre senadors del partit, ha remarcat, s'han hagut d'enfrontar a les maniobres d'un PP amb majoria absoluta, i ha insistit en la idea que han forçar per ajornar el sistema Verifactu, que hauria afectat els autònoms.

Escull Nació com la teva font preferida de Google