[municipalsinformacional]
La coalició liderada pel PSC a Igualada s'ha trencat quan falten dos mesos per a les eleccions municipals. Igualada Som-hi s'ha quedat sense el suport d'En Comú Podem per al 28 de maig després que la direcció nacional hagi imposat una llista pròpia a la capital de l'Anoia, els vots de la qual sumarien pels comuns de cara al consell comarcal i la Diputació de Barcelona. La candidatura, encapçalada pel socialista Jordi Cuadras, tenia bones perspectives electorals, que podrien canviar ara després de la trencadissa.
La crisi que ha tingut més conseqüències, perquè, tal com ha informat el Regió7, la cúpula dels comuns a Igualada ha presentat la dimissió en bloc després de sentir-se "desautoritzada" amb l'ordre de la direcció nacional del partit. Això els permetria seguir a la llista d'Igualada Som-hi, i tot apuntat que aquesta serà la decisió de Montserrat Montaña, que fa quatre anys ocupava el segon lloc a la llista i ara opta a repetir en posicions de sortida.
La coalició es va formar per a les eleccions de 2019 i estava formada pel PSC, els comuns i ciutadans independents. Ara com ara, compta amb quatre regidors a l'Ajuntament, governat per Junts per Igualada, amb Marc Castells al capdavant. De cara al 28-M, la coalició seria de dos, després de la sortida d'En Comú Podem. El cap de llista, Jordi Cuadras, ha lamentat la decisió tot i que confia mantenir el rumb. "És un projecte de persones, no de partits", ha dit.
La coalició liderada pel PSC a Igualada es trenca dos mesos abans de les municipals
La direcció local d'En Comú Podem dimiteix en bloc després que la cúpula nacional hagi ordenat fer una llista pròpia a la capital de l'Anoia
ARA A PORTADA
-
Illa evita escalar el conflicte amb ERC pels pressupostos: «Hi ha marge d'acord» Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
El Parlament reclama per unanimitat la compareixença d'Illa pel «col·lapse» de Catalunya Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts suca pa en el pols per l'IRPF: «El PSOE enganya fins i tot els socis incondicionals» Oriol March
-
-
Llum verda del Parlament a la nova taxa turística: què canvia a partir de l'1 d'abril? Lluís Girona Boffi
Publicat el
14 de març de 2023 a
les 19:20
Actualitzat el
14 de març de 2023 a les
19:28
Et pot interessar
-
Política
Yolanda Díaz no es presentarà a les eleccions espanyoles
-
Política
Qui ho arreglarà?
-
Política
Qui guanya i qui perd amb el bloqueig dels pressupostos?
-
Política
Pérez Llorca, com Mazón: el PP elimina els autors catalans i balears del batxillerat
-
Política
Aquests són els 212 municipis que s'han adherit al Pacte Nacional per la Llengua
-
Política
Carlos Mazón, a un pas de la imputació per la gestió de la dana
