La legislatura avança al Parlament de Catalunya. Avui, hi ha hagut reunions de tràmit de la mesa i de la comissió de l’estatut del diputat. Demà, el ple aprovarà les comissions de la cambra, que, si no hi ha canvis a darrera hora, seran un total de 29. Una de les que s’aprovaran és la de Regeneració Democràtica i Bon Govern, si finalment s’aprova aquesta denominació, que és el que voldria Junts pel Sí.
La comissió de Regeneració Democràtica respon al compromís majoritari de les forces polítiques per combatre el descrèdit de les institucions pels nombrosos escàndols de corrupció. De fet, el 9 de desembre passat, Dia Mundial contra la Corrupció, es va fer al Parlament un acte convocat pel Pacte Social contra la Corrupció, en què la presidenta de la cambra, Carme Forcadell, va dir que aquesta legislatura havia de ser activa a favor de la regeneració democràtica. El grup de Ciutadans ha reclamat que en el nom de la comissió aparegui el terme “corrupció”.
També es constituirà la comissió de Procés Constituent, que amb aquest nom enlloc del previst inicialment (de la Transició nacional) permetrà que s’integri en els seus treballs el grup de Catalunya Sí que es Pot. Serà d’estudi, un aspecte aquest crucial per impedir que algun altre dels grups parlamentaris pogués recórrer la seva existència davant el Tribunal Constitucional.
D’entre les altres, hi haurà les tretze comissions legislatives que corresponen a cada departament del Govern, més les set establertes per l’Estatut. Aquestes són les de Matèries Secretes, del Síndic de Greuges, de la Sindicatura de Comptes, de l’Estatut del Diputat, de Peticions, la del Reglament i la de Control de la Corporació Catalana de Mitjans de Comunicació.
La comissió sobre regeneració democràtica s’afegeix a les 28 previstes
Junts pel Sí vol que dugui aquest nom i Ciutadans reclama que s’inclogui el terme “corrupció” | La d’estudi sobre el Procés Constituent pretén evitar que sigui recorreguda davant el Tribunal Constitucional
ARA A PORTADA
-
Una cimera secreta Sánchez-Junqueras a la Moncloa tampoc desbloqueja els pressupostos d'Illa Ferran Casas i Manresa
-
«Rufián demana aplicar ciència, però ara hem de dir que hi som i després ja veurem la fórmula» Bernat Surroca Albet
-
-
L'Estat pretén que l'acreditació del català dels migrants regularitzats sigui mèrit i no exigència Lluís Girona Boffi
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
Publicat el
19 de gener de 2016 a
les 12:36
Actualitzat el
19 de gener de 2016 a les
12:44
Et pot interessar
-
Política
Sánchez Llibre a Illa: «Filocomunista»
-
Política
L'ANC posa en marxa una campanya per captar nous socis i crida a «mobilitzar-se quan no és fàcil»
-
Política
Ayuso vol portar als tribunals que els migrants regularitzats hagin d'acreditar el català
-
Política
Illa es compromet a impulsar «iniciatives parlamentàries» per a l'IRPF per moure ERC cap als pressupostos
-
Política
El Govern obre la porta a les concessions per construir carreteres, estacions de l’L9 i electrolineres
-
Política
L’esquerra a l’esquerra del PSOE i bla, bla, bla
