El grup municipal de la CUP-Rcat a l'Ajuntament de Girona ha demanat al consistori que retiri els símbols monàrquics dels espais municipals, com ara el retrat dels reis d'Espanya que presideix actualment el saló de sessions. Així mateix, ha demanat que commemori la diada del 14 d'abril i que aprofiti aquesta diada per difondre els valors republicans. La formació ho ha fet a través d'una moció que es debatrà el proper dilluns que ve al ple municipal, en què es demana que el consistori celebri a partir d'ara la diada del 14 d'abril de manera oficial, i que declari el municipi exclòs del domini de la monarquia borbònica.
La moció, que serà defensada pel regidor de la CUP i membre de Reagrupament Carles Bonaventura, argumenta que "la monarquia espanyola és una institució anacrònica i antidemocràtica", i fa referència al fet que Joan Carles I va ser nomenat per Franco, i que en dues ocasions jurés públicament les lleis fonamentals del franquisme.
La CUP també ha recordat que fa pocs anys desenes de gironins van ser jutjats a l'Audiència Nacional espanyola per haver mostrat el seu rebuig pacífic a la monarquia tot cremant una fotografia del Rei d'Espanya. Per la formació, aquesta clara vulneració del dret a la llibertat d'expressió i la repressió desencadenada en aquest cas va fer aflorar encara més el sentiment antimonàrquic a la ciutat, que s'ha plasmat en múltiples manifestacions en els darrers temps amb motiu de la visita de membres de la casa reial espanyola a Girona.
Finalment, la CUP ha aprofitat la diada del 14 d'abril per reafirmar una vegada més la seva identificació amb els valors republicans, i ha mostrat el seu compromís per treballar cap a la constitució d'una República als Països Catalans, que "posi fi als 300 anys d'ocupació borbònica del país".
La CUP no vol borbons a l'Ajuntament de Girona
Política
Demana la retirada dels símbols monàrquics del consistori
ARA A PORTADA
-
Política El repartiment de menors de Ceuta tensa l'aliança renovada de PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política El PP es desmarca de Vox i anirà a la Comissió Sectorial d'Infància per tractar la situació dels menors a Ceuta ACN
-
Política Snooker | Dos anys de Salvador Illa: unir i servir no era tan fàcil Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
Política Com s'ho haurà de fer Salvador Illa si el PP i Vox arriben a la Moncloa? Bernat Surroca Albet
Publicat el
14 d’abril de 2012 a
les 20:36
Et pot interessar
-
Política
«Avançar» de bracet d'Aliança
-
Política
Un jutjat de Madrid investiga la compra de l’àtic de luxe del govern d’Ayuso
-
Política
Les cues de palla a Ceuta
-
Política
Deixar el país enrere
-
Política
El Marroc reclama a Espanya el retorn dels menors no acompanyats que hi ha a l'Estat
-
Política
Amplíssima majoria del PP i Vox al Congrés, segons una enquesta de «El Español»
