Mentre continuen les negociacions obertes entre Junts pel Sí i la CUP de cara al debat d’investidura, segons ha pogut saber NacióDigital, la formació de l'esquerra independentista ha obert una ronda de contactes amb més d’una trentena d’agents socials per polsar l’ambient i recollir propostes de tipus social per incloure en el procés de converses obert. La CUP va exigir, en l’inici de les trobades amb Junts pel Sí, la creació de diverses comissions de negociació sobre un procés constituent, un pla de xoc d'urgència contra la crisi i l'estratègia per la ruptura amb l’Estat.
Aquesta ronda de contacte amb els agents socials tindrà una gran rellevància en aquest procés de negocicacions. A la CUP li serveix per apamar el clima que hi ha en l’entramat social que li és proper, en àmbits com el veïnal, plataformes cíviques o sindicats. Del que s’ha deduït d’algunes d’aquestes trobades, el procés de converses entre la CUP i Junts pel Sí no està sent, de moment, molt fluid.
A alguns dels interlocutors de la CUP els ha sobtat el posicionament rígid que hi ha a l’organització de l’esquerra independentista davant la possibilitat d’investidura d’Artur Mas. D’altra banda, NacióDigital ha pogut saber que la primera trobada de la taula del pla de xoc contra la crisi entre Junts pel Sí i la CUP va durar poc més de mitja hora. Entre els presents, hi havia, entre d’altres, el diputat Joan Manuel Busqueta per la CUP, i Toni Comín i Lluís Llach per Junts pel Sí.
La CUP obre una ronda de contactes amb més d’una trentena d’agents socials
Es tracta d'un procés paral·lel al debat intern i a les negociacions posteriors al 27-S | Les converses amb Junts pel Sí no avancen de manera fluida: una reunió de la mesa de pla de xoc social va durar mitja hora
ARA A PORTADA
Publicat el 23 d’octubre de 2015 a les 20:22
Actualitzat el 23 d’octubre de 2015 a les 21:05
Et pot interessar
-
Política Albiol: «Molts llatinoamericans tenen costum de fer festes a la platja, però no és acceptable»
-
Política Mas es querella contra Fernández Díaz, Cospedal i l'empresa israeliana NSO per l'operació Catalunya i l'espionatge amb Pegasus
-
Política El Govern anuncia un primer paquet d'ajudes per combatre els aranzels de Trump
-
Política El Consorci per a la Normalització Lingüística defensa que hi ha «més interès que mai» en aprendre català
-
Política La propera conferència de presidents autonòmics serà a Barcelona el 6 de juny
-
Política Sánchez acusa el PP d'utilitzar un «delicte» com la filtració dels WhatsApp per intentar tombar-lo