La dura jornada de la Júlia i l'Emma, voluntàries

Dues voluntàries expliquen com capten votants

Publicat el 10 d’abril de 2011 a les 16:44
La Júlia i l'Emma a la Rambla de Barcelona. Foto: Albert Alemany

Són les quatre de la tarda al final de La Rambla. Fa bo, molt bo, calor fins i tot. Els turistes se les miren amb simpatia. Fan guàrdia convençuda davant la taula electoral muntada a tocar de la seu central de Barcelona Decideix, una mica més amunt del ranci museu de cera. Són la Júlia i l'Emma, dues adolescents, guapes, afables i plenes de voluntat. Porten un peto que les identifica com a esforçades voluntàries de Barcelona Decideix. "Hem d'explicar a la gent què fem i animar-la a participar, és una festa" explica la Júlia que ha fet fins i tot un curs d'una tarda per aprendre cada detall de la logística.

Totes dues viuen al Poblenou, concretament al carrer Llull. Han arribat a La Rambla a dos quarts de tres i s'hi hauran d'estar fins a quarts de nou. "Ens fa molta il·lusió" comentava l'Emma, mentre es ventava amb els fulls informatius. "Val la pena venir, és una experiència que la recordaré tota la vida" deia riallera.

Tant la Júlia com l'Emma presumien d'haver convençut molta gent per votar. "Satisfetes? Més que això, és la nostra feina". Tot somrient marxen a buscar un nou elector. No s'aturen ni dos minuts. Un exemple de com treballen 3.000 voluntaris durant tot el dia.