La Fiscalia ha demanat a l'Audiència Nacional que investigui els incidents que es van produir el 15 de juny passat quan un grup d''indignats' van intentar d'impedir l'accés dels diputats al Parlament. Segons un escrit enviat a un jutge d'aquest tribunal Eloy Velasco, el fiscal considera que la competència de l'Audiència Nacional és "evident" respecte a aquests fets, ja que poden constituir un delicte contra els alts organismes de la nació previst en el Codi Penal, No obstant, assenyala que la resta dels incidents ocorreguts aquell dia a Barcelona han de ser investigats en aquesta capital.
Així mateix, el fiscal demana al magistrat que rebutgi la querella interposada per Manos Limpias contra el moviment 15-M i els 'indignats' per aquests incidents, ja que això constituiria una "causa general" contra totes les activitats presumptament delictives que haurien comès els integrants del moviment 15-M durant aquests últims mesos.
Penes de 3 a 5 anys
Els articles 497 i 498 del Codi Penal estableixen una pena de presó de sis mesos a un any per a aquells que pertorbin greument l'ordre de les sessions d'una Cambra legislativa i de 3 a 5 anys de presó per als que "emprin força, violència, intimidació o amenaça greu per impedir" a qualsevol dels seus membres "assistir a les reunions".
La Fiscalia demana investigar els incidents al Parlament
Els atacs als parlamentaris poden constituir un delicte contra els alts organismes de la nació previst en el Codi Penal
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de setembre de 2011 a les 15:42
Et pot interessar
-
Política L’oficialitat del català a Europa tornarà a debatre’s el 18 de juliol
-
Política Ni el pitjor moment de Sánchez aclareix la via ràpida de Feijóo a la Moncloa
-
Política Pablo Iglesias tanca la Taberna Garibaldi: «Trobarem un lloc més cèntric i gran»
-
Política Parlon s'encara amb Junts i defensa el dispositiu dels Mossos a Montserrat: «No manipulin»
-
Política Els Comuns condicionen la negociació dels pressupostos a la contractació d'inspectors de la llei d'habitatge
-
Política Illa amenaça Alejandro Fernández amb una denúncia per vincular-lo al cas Koldo