La Fiscalia no veu motius per enviar la part de la causa Volhov que fa referència al Tsunami Democràtic a l'Audiència Nacional, tal com ha avançat El Món i ha confirmat NacióDigital. El fiscal Fernando Maldonado ha presentat un escrit en què s'oposa a la voluntat del jutge titular del jutjat d'instrucció 1 de Barcelona, Joaquín Aguirre, d'enviar aquesta carpeta a Madrid. De fet, el ministeri públic és molt crític amb Aguirre, i li retreu no haver argumentat prou bé la decisió d'inhibir-se i estar vulnerant els drets dels acusats.
El fiscal diu que el jutge no concreta els fets que s'atribueixen als investigats Xavier Vendrell, David Madí, Jaume Cabaní, Josep Campmajor, Oriol Soler, Marta Molina i Josep Lluís Alay, ni la seva qualificació jurídica. També critica que el magistrat de l'Audiència Nacional Manuel García Castellón no hagi explicat per què ha decidit quedar-se la causa que li va enviar el jutjat d'instrucció de Barcelona.
García Castellón, que ja fa mesos que investiga el Tsunami, els implica en la direcció i organització del Tsunami Democràtic i considera que aquesta entitat, que va liderar les protestes de la sentència de l'1-O i va desaparèixer després una acció al Camp Nou, comptava amb una estructura organitzativa. Per això va sol·licitar al magistrat Aguirre que li remetés les proves trobades per la Guàrdia Civil.
L'operació va esclatar l'octubre de l'any passat amb diverses detencions i escorcolls de la Guàrdia Civil. La causa original va néixer l'any 2016 a partir d'una causa de suposada corrupció a la Diputació de Barcelona durant el mandat de Convergència. Un dels implicats era el responsable de relacions internacionals del partit, Víctor Terradellas. A partir de trucades que se li van intervenir, el jutge va obrir una altra macrocausa, en aquest cas l'operació Volhov, que després de molts mesos en secret es va fer pública l'octubre de l'any passat.
La Fiscalia s'oposa a enviar part de la causa Volhov a l'Audiència Nacional
El ministeri públic retreu al jutge Aguirre no justificar prou bé la decisió i vulnerar els drets dels investigats
- L'exconseller d'ERC Xavier Vendrell sortint aquest divendres de la Ciutat de la Justícia -
- ACN
- Agents de la Guàrdia Civil durant l'operació de dimecres contra el finançament del procés -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 02 de setembre de 2021 a les 14:40
Et pot interessar
-
Política
Avaluacions per objectius i carrera horitzontal: així seran els «nous» funcionaris
-
Política
El finançament i les seves metàfores
-
Política
Salvador Illa, a l'hospital per una possible afectació muscular
-
Política
Bob Pop inicia campanya contra Pisarello: «Surto a guanyar»
-
Política
Antoni Castellà, la navalla suïssa de Carles Puigdemont
-
Política
La Generalitat incorpora 5.500 pisos al parc públic de lloguer en cinc anys
