Logo, l'informatiu per a nens de la televisió pública alemanya ZDF, similar en concepte i forma a l'InfoK de TV3, aborda el conflicte català. "Per què hi ha tanta gent protestant a Catalunya?", es pregunta el programa, en una animació d'un minut i mig. I també respon: "Moltes persones protesten a Catalunya perquè volen l'alliberament dels presos i la independència de Catalunya", segons ha informat en una piulada el corresponsal de TV3 a Alemanya, Oriol Serra.
El programa de la ZDF també explica que diversos líders independentistes han estat condemnats a fins a 13 anys de presó en relació al referèndum de l'1-O, i que les protestes de les darreres setmanes a Catalunya han seguit a la condemna.
Igual que el seu equivalent alemany, l'InfoK també ha abordat en ocasions el conflicte a Catalunya, amb la mateixa naturalitat que d'altres qüestions polítiques de màxima actualitat. En ocasions, entremig de certa polèmica, com quan el sindicat ultradretà Manos Limpias va portar a Fiscalia el programa que informava sobre la Via Catalana del 2013. El Consell de l'Audiovisual de Catalunya va establir aleshores que l'informatiu infantil no havia vulnerat cap norma.
La televisió pública alemanya aborda el conflicte català en un informatiu infantil
El programa de la ZDF, similar a l'info K de TV3, es pregunta "per què hi ha tanta gent protestant a Catalunya"
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 28 d’octubre de 2019 a les 20:22
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar