L'activista arrestat aquest dilluns a la tarda arran de l'ordre de detenció dictada pel jutjat que investiga les mobilitzacions a Girona durant l'aniversari de l'1-O passarà la nit a comissaria. Segons ha explicat la seva advocada, els Mossos d'Esquadra el traslladaran demà al jutjat d'instrucció 4 perquè aquest dilluns no estava de guàrdia i el magistrat ha emplaçat la declaració a dimarts al matí.
L'activista és l'últim dels 21 encausats per les mobilitzacions que falta per declarar. Els Mossos l'han detingut aquesta tarda quan, segons fonts policials, estava enganxant adhesius al Palau de Justícia de Girona. L'arrestat és l'únic identificat a l'atestat de la policia catalana pel tall de les vies de l'AVE. A la resta els va identificar i a la majoria detenir la Policia Nacional. L'investiguen per desordres públics, atemptat a agent de l'autoritat i danys.
A banda dels investigats pels talls de l'AVE, el jutjat número 4 de Girona també va ordenar arrestar un altre activista. En aquest cas, per suposadament haver irromput a la seu de la Generalitat a Girona i despenjar la bandera espanyola, segons recollia l'atestat dels mossos.
A aquest jove, els mossos el van detenir el 21 de març passat. I aquell mateix dia, després de negar-se a declarar davant del jutjat, va quedar en llibertat provisional.
Per últim, a la causa inicialment també hi havia investigada una menor. La fiscalia de menors, però, va arxivar la investigació contra ella perquè no va poder demostrar que hagués pres part al tall de les vies de l'AVE.
L'activista detingut pel tall de l'AVE l'aniversari de l'1-O passarà la nit a comissaria
Política
Es tracta de l'últim dels investigats per les mobilitzacions que falta per declarar i serà traslladat demà al jutjat
ARA A PORTADA
Publicat el
10 de juny de 2019 a
les 20:05
Et pot interessar
-
Política
Els àudios de Sánchez i les trucades d’Aznar
-
Política
El Govern i els Comuns no es posen d'acord per prohibir la compra especulativa d'habitatge
-
Política Colau demana que Puente dimiteixi «com més aviat millor»
-
Política
Bildu guanyaria les eleccions espanyoles al País Basc amb el PNB en tercer lloc
-
Política
Puente descarta dimitir: «La meva feina és donar la cara i resoldre el problema»
-
Política
Feijóo responsabilitza Sánchez i Puente de l'accident d'Urda: «Si no dimiteixen, els farem dimitir a les urnes»
