La setmana ha estat terrible. Que li ho preguntin a Shakira. La cantant ha pogut comprovar de primera mà que és l'odi, la imbecil·litat i la mala llet que sovint es gasta impunement contra Catalunya.
Dimarts a la tarda, dotze magistrats sentenciaven que els catalans eren espanyols residents en una demarcació de quatre províncies. I punt. N'hi ha molts, però, que hi veuen una escletxa. Sempre hi ha hagut gent amb una imaginació desbordant i desbordada. Bufanúvols de carnet.
Dimecres el BBVA -propietària d'aquell desastre anomenat Unnim- i el diari ABC condecoraven les forces armades espanyoles, concretament la Força de Guerra Naval Especial. Ja ho veuen, els bancs espanyols amb què es gasten els diners.
Dijous el director de la Marca España, Carlos Espinosa de los Monteros, mentia sense cap mena de recança sobre Catalunya. De fet, faltava al respecte i assegurava amb una supèrbia colonial que al món no coneixien Catalunya, que els nens no aprenen espanyol i que les ambaixades catalanes no serveixen per a res, sinó per gastar diners dels contribuents per motius polítics. En canvi, afirmava que el rei espanyol gaudeix d'un prestigi internacional encomiable. “El cas Nóos només ha fet soroll a Espanya”, sentenciava sense posar-se vermell.
Però divendres, alcaldes d'ICV-EUiA, d'ERC, de CiU, del PSC, els secretaris generals de CCOO i UGT, la penya espanyolista de Cornellà, la Comunitat Cristiana de Lindavista, Namasté Amics del Ioga de Sant Climent o el Parc de Bombers del Baix Llobregat, i representants de 500 entitats més posaven de llarg la Taula pel Dret a Decidir del Baix Llobregat.
Van celebrar un acte on es va parlar de democràcia, de cosir la societat, d'avançar cap a la Catalunya social, la de tots. Gairebé mil persones van aplaudir, van riure i es van emocionar. “Nosaltres no amenacem, nosaltres no insultem, només volem votar perquè només volem fer un país de dones i homes lliures!”, van dir. Així, divendres, el mateix dia que no se sap qui va posar trenta monedes de plata sobre la taula, les comparacions es van fer odioses.
ARA A PORTADA
-
100 usuaris repensen els serveis socials a Barcelona: «La gent no els coneix. Jo no els coneixia» David Cobo
-
-
Un regidor de Junts abandona el govern de Salt després d'implicar-se amb Aliança Catalana Gerard Mira
-
Nou front per a Zapatero: el jutge l'investiga també per delicte fiscal i contraban de joies Bernat Surroca Albet
-
El Papa marxa d'Espanya amb retard i a bord del Falcon del rei Felip VI per una avaria al seu avió Redacció
Publicat el
28 de març de 2014 a
les 23:18
Et pot interessar
-
Política
«No tenim un problema de democràcia, sinó de demografia»: la mirada de Matteo Renzi sobre Europa
-
Política
Illa activa un grup de treball per posar fil a l'agulla en cinc infraestructures ferroviàries
-
Política
La taxació de les joies de Zapatero les valora en 1,3 milions d'euros
-
Política
Poble Lliure rebutja el front de Rufián: «Seria un error estratègic greu»
-
Política
La consellera quàntica
-
Política
El gol de Barcelona davant del Papa «six-seven»
