La mesa del Parlament ha aprovat aquest dimarts una proposta de Roger Torrent, president de la cambra, per celebrar el mes de juny la iniciativa "El Parlament de les dones". Es tracta, segons ha informat la cambra, d'una actuació "pionera a l'Estat" que ja s'ha fet en parlaments com els de Portugal o Montenegro, entre d'altres.
Amb motiu del 25è aniversari de la IV Conferència Mundial sobre les Dones, de Beijing, la proposta consisteix en una jornada centrada en polítiques d’igualtat de gènere que oferirà una fotografia "inèdita" de l’hemicicle ple de dones -diputades o no- "representatives" de la societat catalana al Parlament. La iniciativa es durà a terme en cooperació amb el Consell Nacional de les Dones de Catalunya.
Amb aquesta iniciativa va en la línia, assenyala la cambra, de "continuar enfortint el compromís d’un Parlament sensible amb la realitat de les dones". Torrent va impulsar un pla d’igualtat per la cambra que es troba actualment en fase d’elaboració.
Les dones ompliran el Parlament en una sessió per la igualtat
Política
La mesa aprova una proposta de Torrent per celebrar al juny una iniciativa que omplirà de dones els 135 escons de l'hemicicle
ARA A PORTADA
-
-
Política Lluís Puig porta la determinació de l'exili al Parlament: «Res no acaba avui» Lluís Girona Boffi
-
Política En català, per imperatiu legal i «pel mandat de l'1-O»: així ha recollit Comín l'acta d'eurodiputat a Madrid Oriol March
-
Política Pedro Sánchez entra en precampanya a «La Revuelta» sense esquivar preguntes: «Els casos de corrupció m'han decebut» Neus Climent
Publicat el
30 d’abril de 2019 a
les 09:10
Et pot interessar
-
Política
Una victoria parcial
-
Política
Una victòria parcial
-
Política
Que els altres no hi vagin
-
Política
Sánchez accepta un «cara a cara» amb Feijóo el 16 de novembre
-
Política Felipe González: «Votaré en blanc el 29-N»
-
Política
El govern espanyol esperona la Generalitat a analitzar fins a on pot arribar amb la lluita contra l'especulació
