Les paraules esdevenen, de moment, intencions

El govern espanyol acorda impulsar les primeres mesures per desenvolupar els aspectes de l'Estatut retallats pel TC

Publicat el 20 d’agost de 2010 a les 14:19

El Consell de Ministres reunit aquest divendres 20 d'agost ha acordat engegar els processos necessaris per recuperar les parts de l'Estatut retallades pel TC. Aquest procés començarà per una remodelació de la Llei Orgànica del Poder Judicial, fet pel qual la vicepresidenta primera del govern espanyol, Maria Teresa Fernández De la Vega, ha anunciat que el ministre de Política Territorial, Manuel Chaves, ja ha elaborat un informe sobre les parts a remodelar. En paral·lel, aquest agost es convocarà la comissió de política autonòmica per establir una agenda de traspassos de competències a Catalunya que es concretarà en la reunió bilateral govern espanyol-govern nacional del setembre.

De la Vega ha dit que es comença per la remodelació de la Llei Orgànica del Poder Judicial perquè el capítol de Justícia és el que ha estat més retallat pel Tribunal Constitucional en la sentència sobre l'Estatut de Catalunya.

En paral·lel, però, ha anunciat que abans no s'acabi l'agost es convocarà la comissió de política autonòmica, que analitzarà amb detall quins són els aspectes a recuperar després que el Tribunal Constitucional hagi dit l'última paraula sobre l'Estatut i com cal continuar amb el procés de traspàs de competències del govern espanyol al català. Aquesta comissió establirà una proposta de calendari sobre el traspàs de competències, que després s'haurà de ratificar en la reunió de la comissió bilateral estat-Generalitat que s'ha de convocar pel setembre.

La vicepresidenta ha reiterat que la voluntat de l'executiu espanyol és seguir treballant perquè Catalunya aconsegueixi la màxima quota d'autogovern, tal com ja es va palesar en la reunió que van mantenir el 4 d'agost el president de la Generalitat, José Montilla, i el ministre de Política Territorial, Manuel Chaves.