L'espanyol que al·lucina amb Espanya

Publicat el 06 de desembre de 2011 a les 22:59
Ara que el debat dins del PSOE és la quantitat i qualitat dels vivaspañas que cal exigir al pròxim líder del partit, sorprèn l'existència dels -comptats- espanyols que, efectivament, no són nacionalistes. Que n'hi ha.

Un d'ells és José Antonio Pujante, coordinador general d'Esquerra Unida a la Regió de Múrcia. Pujante va patir un linxament mediàtic brutal l'any passat per haver manifestat públicament el seu respecte per la decisió que "legítimament ha adoptat el Parlament de Catalunya sobre la qüestió de prohibir les curses de braus". Òbviament, es va quedar sol. No el va defensar ni el seu propi partit.

Però la vida de l'espanyol no nacionalista és un sobresalt continuat. Fa pocs dies, el govern de Múrcia, del PP, va presentar els pressupostos per a l'any que ve. Hi ha una forta disminució en la despesa social, fins el punt d'afectar programes com el de protecció dels menors o el de prevenció del càncer de mama. En aquest sentit, l'Associació Espanyola de Lluita contra el Càncer perd 19.000 euros de subvenció i es queda només amb 6.000. Per contra, l'Escola de Tauromàquia Regió de Múrcia, creada per la conselleria de Cultura (sic) i amb el suport de l'Ajuntament de Múrcia, ha mantingut inalterada una partida de 30.000 euros.

Només ho ha denunciat José Antonio Pujante. I, un cop més, s'ha tornat a quedar sol.