És per aquest motiu que aquestes delegacions han firmat diversos convenis amb empreses i que aquest dijous encara s'anaven publicant al Butlletí Oficial de l'Estat. Per ara, se n'han fet públics una setantena pels quals les parts privades que els subscriuen es comprometen a aportar un total de 119.630,2 euros per organitzar els actes del 12-O en 17 estats de tots els continents. No es descarta, però, que en els propers encara es donin a conèixer altres acords d'aquest peculiar mecenatge.
En tots els casos, el format d'acord és el mateix i, de fet, les empreses mai no aporten diners directament, sinó que es comprometen a oferir serveis o subministraments per un valor determinat o pagar-ne de la seva butxaca la contractació a un tercer. En alguns casos, s'hi especifica de quina despesa es farà càrrec l'empresa (com el lloguer d'un faristol, per exemple) o què ofereix (Mahou aporta cervesa i cambrers a l'ambaixada de la Índia per valor de 2186,2 euros), mentre que, en d'altres, no es concreta tant.
Difusió de la col·laboració
La contrapartida, en general, és que l'ambaixada es compromet "a difondre la participació" de l'empresa en l'acte del 12-O i agrair "l'aportació en les accions comercials i de publicitat dissenyada per a l'activitat", a través de diverses accions: un agraïment en l'acte d'inauguració o clausura de la celebració; la inclusió del logotip en tot el material gràfic imprès (invitacions o programes); la inclusió del logotip en el web i les xarxes socials, quan es difon l'acte; col·locar un roll up de l'empresa a l'espai de la celebració; o oferir entrades per a l'esdeveniment. Malgrat tot, deixen clar que aquesta difusió "no constituirà en cap cas una prestació de serveis", no fos cas que a algú se li ocorregués reclamar els impostos corresponents.
Tanmateix, no totes les ambaixades s'han escarrassat igual a l'hora de buscar patrocinadors -com a mínim, segons el que s'ha publicat fins ara-. La delegació a Brussel·les, de fet, és qui s'endú les aportacions més suculentes, que sumen 40.800 euros, seguida de les d'Argentina (12.460,8 euros) i Perú (9.540,7 euros), malgrat que la commemoració del dia de la Hispanitat -anteriorment, dia de la Raça- no és ben vista a tots els racons dels països llatinoamericans. En tot cas, entre aquestes tres ambaixades, sumen la meitat dels ingressos per mecenatge. Si se li afegeixen les dels EUA (9.184,1 euros), Índia (9.141,7 euros) i Jamaica (9.073,9 euros), ja agrupen tres quartes parts de les aportacions. Molt per sobre de Colòmbia (560 euros) i Guinea (807,1 euros), que s'han quedat per sota dels 1.000 euros cadascuna.
INGRESSOS PER MECENATGE D'EMPRESES PRIVADES ACONSEGUITS PER COMMEMORAR EL 12-O, PER AMBAIXADES
INGRESSOS PER MECENATGE D'EMPRESES PRIVADES ACONSEGUITS PER COMMEMORAR EL 12-O, PER SECTORS EMPRESARIALS
APORTACIONS DE LES QUINZE EMPRESES QUE MÉS DESPESA DESTINEN A PATROCINAR EL 12-O