MAPES JxCat s'imposa a 376 municipis, ERC a 343..., i Cs a cap
Consulta quina força s'ha imposat a cada municipi i com ha canviat el mapa respecte les eleccions del 2015
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de maig de 2019 a
les 07:00
Actualitzat el
27 de maig de 2019 a les
11:38
Nota sobre el mapa: Clicant al requadre inferior dret, s'amaga la llegenda. Picant sobre cada municipi, es desplega el seu nom, el partit que hi ha guanyat el 2019, amb quin percentatge de vot i quants vots absoluts, els regidors assolits i la participació al municipi. En alguns casos, hi pot haver algun error, en cas que s'hagi produït un empat. També es pot fer més o menys gran el zoom de la imatge.
Els resultats discrets de JxCat a les eleccions municipals no han impedit que hagi tornat a ser el partit que s'ha imposat a més ajuntaments, com ja va fer CiU el 2015. La formació de Carles Puigdemont ha estat primera força a 376 municipis, sobretot de petits, per bé que la federació nacionalista va ser-ho a 453, fa quatre anys.
ERC, en canvi, va ser la força més votada en 257 ocasions, en les anteriors municipals, i en aquestes ho ha estat en 343, incloent Barcelona i Lleida. La diferència entre els dos espais, per tant, s'ha reduït de 196 primers llocs a tan sols 33.
El PSC guanya a menys llocs
Igualment, tot i millorar resultats a les grans ciutats, el PSC s'ha imposat a només 96 municipis aquest diumenge, mentre que el 2015 ho va fer en 133. La pèrdua de prop de la meitat dels vots de la CUP no ha evitat que, com llavors, hagi estat la força més votada a 17 municipis, a deu dels quals amb majoria absoluta.
Els comuns han caigut de les 21 victòries d'ICV-EUiA del 2015 a sols 13, mentre que el PP ha estat el partit amb més suports a quatre municipis -incloent Badalona-, un més que fa quatre anys. En 97 municipis, han guanyat altres formacions, entre les quals Primàries, a Alcoletge (Segrià). En canvi, com fa quatre anys, Cs no ha guanyat enlloc.
Nota sobre el mapa: Clicant al requadre inferior dret, s'amaga la llegenda. Picant sobre cada municipi, es desplega el seu nom, el partit que va guanyar-hi el 2015 i amb quin percentatge de vot. També es pot fer més o menys gran el zoom de la imatge.
Et pot interessar
-
Política
El PP «fitxa» Vito Quiles per tancar la campanya electoral a l'Aragó
-
Política
Es pot trencar amb Renfe? El Govern ho descarta davant els arguments jurídics de Junts
-
Política
Tancar Twitter
-
Política
L'oposició de Ripoll exigirà responsabilitats a Orriols si perd la subvenció milionària
-
Política
El fiscal creu que Junts és més responsable del «patiment» d'Eduard Pujol que l'exparella jutjada per assetjar-lo
-
Política
Junts, ERC, Comuns i CUP demanen que el Defensor del Poble obri una investigació sobre les morts i abusos durant la mili
