Que la líder dels comuns, Ada Colau, sigui alcaldessa gràcies als vots afirmatius de Manuel Valls a la seva investidura és, per a Ernest Maragall, "poc raonable i inverosímil". Així ho ha assegurat el candidat d'ERC a l'alcaldia després de visitar Oriol Junqueras a Soto del Real i a Carme Forcadell i Dolors Bassa a Alcalá Meco.
Maragall ha assegurat que no pensa valorar "especulacions" i que treballa amb la hipòtesi que ell serà alcalde perquè va ser el candidat amb més suport. Ha demanat, en aquest sentit, que cal "llegir bé" els resultats. "Estem treballant, s'ha de fer bé i amb respecte", ha assegurat tot afegint que espera que la negociació acabi donant fruits perquè hi ha "àmplies possibilitats de coincidència".
Els republicans ja han fet arribar tant a Colau com a la candidata efectiva de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, el document amb les bases de l'acord d'investidura que proposa, que se sustenta en un projecte "progressista" de ciutat, defensa de la llibertat dels presos i retorn dels exiliats i la reclamació del referèndum d'autodeterminació.
Aquesta tarda, Maragall i Artadi es reuniran amb Joaquim Forn a la presó de Soto del Real per parlar sobre la proposta d'investidura que han plantejat els republicans. "Estem convençuts que anirà bé", ha afirmat Artadi també després de visitar els presos. La regidora electe de JxCat ha defensat arribar a acords per defensar els "drets i llibertats" democràtics des de la capital catalana i també aplicar polítiques "en benefici de la ciutat" i que serveixin per "revertir" els efectes del mandat de l'alcaldessa en funcions, Ada Colau.
Maragall considera «poc raonable i inversemblant» que Colau sigui alcaldessa gràcies a Valls
Política
El candidat d'ERC a Barcelona treballa només amb la hipòtesi de tancar un acord en el qual ell, que va ser el guanyador de les eleccions, sigui alcalde
ARA A PORTADA
-
Societat Barcelona supera la convocatòria de Blocus: un miler d’indentificats però sense incidents Pau Espí Solé
-
Societat «Existeix la violència gratuïta?»: què diuen els experts sobre les convocatòries d'aldarulls Pep Martí i Vallverdú
-
-
Societat Els Mossos no detecten motivacions polítiques en els saquejos: Blocus és «un fenomen» que s'alimenta del «FOMO» David Cobo
-
Publicat el
31 de maig de 2019 a
les 11:20
Et pot interessar
-
Política
El precedent català de les coalicions al Senat: quan perdre vots dona millor resultat
-
Política
«Cada campanya electoral ha estat més bruta que l'anterior, i aquesta també ho serà»
-
Política
El PP exigeix «conseqüències» a Sánchez per l'accident de Toledo: «No es pot despatxar amb un cap turc»
-
Política
El Front Ampli demana la dimissió de Puente per l'accident de Toledo
-
Política
Els àudios de Sánchez i les trucades d’Aznar
-
Política
Puente s'aplica el manual de resistència per no dimitir
