Que la líder dels comuns, Ada Colau, sigui alcaldessa gràcies als vots afirmatius de Manuel Valls a la seva investidura és, per a Ernest Maragall, "poc raonable i inverosímil". Així ho ha assegurat el candidat d'ERC a l'alcaldia després de visitar Oriol Junqueras a Soto del Real i a Carme Forcadell i Dolors Bassa a Alcalá Meco.
Maragall ha assegurat que no pensa valorar "especulacions" i que treballa amb la hipòtesi que ell serà alcalde perquè va ser el candidat amb més suport. Ha demanat, en aquest sentit, que cal "llegir bé" els resultats. "Estem treballant, s'ha de fer bé i amb respecte", ha assegurat tot afegint que espera que la negociació acabi donant fruits perquè hi ha "àmplies possibilitats de coincidència".
Els republicans ja han fet arribar tant a Colau com a la candidata efectiva de Junts per Catalunya, Elsa Artadi, el document amb les bases de l'acord d'investidura que proposa, que se sustenta en un projecte "progressista" de ciutat, defensa de la llibertat dels presos i retorn dels exiliats i la reclamació del referèndum d'autodeterminació.
Aquesta tarda, Maragall i Artadi es reuniran amb Joaquim Forn a la presó de Soto del Real per parlar sobre la proposta d'investidura que han plantejat els republicans. "Estem convençuts que anirà bé", ha afirmat Artadi també després de visitar els presos. La regidora electe de JxCat ha defensat arribar a acords per defensar els "drets i llibertats" democràtics des de la capital catalana i també aplicar polítiques "en benefici de la ciutat" i que serveixin per "revertir" els efectes del mandat de l'alcaldessa en funcions, Ada Colau.
Maragall considera «poc raonable i inversemblant» que Colau sigui alcaldessa gràcies a Valls
El candidat d'ERC a Barcelona treballa només amb la hipòtesi de tancar un acord en el qual ell, que va ser el guanyador de les eleccions, sigui alcalde
ARA A PORTADA
-
-
-
Adif eleva a 29 les actuacions urgents a Rodalies i espera restablir totes les línies aquesta setmana Redacció
-
Plataformes d'usuaris preparen una gran manifestació per Rodalies el 7 de febrer a la tarda Natàlia Pinyol
-
Junts insta el Govern a portar Renfe i Adif als tribunals per delictes penals criminals Lluís Girona Boffi
Publicat el 31 de maig de 2019 a les 11:20
Et pot interessar
-
Política
Alícia Romero, a Junts: «Si ets solidari, no estàs a favor d'un concert econòmic»
-
Política
El PP, Vox i Junts tomben el decret de revalorització de pensions i mesures antidesnonaments
-
Política
La Moncloa aprova 20 milions d'ajuda a les víctimes d'Adamuz i es contraposa al PP: «No hi haurà un altre Angrois»
-
Política
El TC, inflexible amb Puigdemont: manté vigent l'ordre de detenció
-
Política
Podem s'obre ara a permetre el traspàs de competències en immigració a Catalunya
-
Política
Estat i Generalitat signen l’entrada de Catalunya a la Unesco i l’Organització Mundial del Turisme
