Mas-Colell no les té totes amb La Caixa i Bankia

Publicat el 23 de gener de 2012 a les 18:07
Mas-Colell i fainé en una imatge d'arxiu. Foto: Gencat

Després que Isidre Fainé, president de La Caixa-Caixabank, assegurés que no existia cap conversa ni cap document sobre una fusió de Bankia -formada per Caja Madrid i 5 entitats més- i el banc que dirigeix, la remor de fons no s'atura. De fet, fins i tot el cap de files de CiU a Madrid, Josep Antoni Duran i Lleida, apuntava aquest matí en declaracions a RAC1, que per part de Caixabank no hi ha hagut cap moviment sobre la fusió amb Bankia "en els termes que s'ha parlat". Una situació, doncs que es manté oberta sobretot sollevada per certs poders de Madrid que defineixen la jugada com "d'alt interès polític".

Així mateix, el mateix conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, no les té totes i en seu parlamentària reconeixia hores després que Mas-Colell que Fainé desmentís qualsevol negociació amb Bankia. "Sabem, evidentment, que ara poden haver-hi molts moviments de fusions, etcètera, i els seguim. I sabem que cada un d’aquests moviments és una oportunitat i que cada un d’aquests moviments també és una possibilitat que alguna cosa vagi malament, atès l’enorme poder absortiu del centre de la península". 

Així mateix, Mas-Colell compartia les "preocupacions" que el seu interlocutor, el cap de files d'ERC al Parlament, Joan Puigcercós, li havia expressat durant el plenari. "Comparteixo els seus neguits, i és un tema -es fusions- al qual dediquem atenció molt particular", afegia el conseller. Madrid té una força centrífuga molt potent i Economia n'és conscient.