El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, continua reblant el seu sobiranisme. Aquesta tarda ha reivindicat que la llengua catalana necessita "instruments d'estat" per aconseguir el reconeixement internacional que li pertoca i es pugui considerar per normalitzada definitivament. Ho ha dit en territori, La Franja, on el català ha patit una de les ofensives més contundents per part de l'espanyolisme.
Per Macarell mentre aquests estris no arribin d'un futur estat català cal reclamar a l'estat espanyol que la defensi com a llengua de l'Estat de manera que sigui reconeguda també a Europa, on és la novena llengua en nombre de parlants. "Espanya no ha sabut ser un estat plurilingüístic al llarg del temps", ha lamentat Mascarell.
El conseller ha tancat a Calaceit (Matarranya, Terol) la segona jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana, amb la reclamació d'un estat com una garantia per la supervivència del català.
Mascarell, a la Franja: «Cal ser un estat per normalitzar el català»
El conseller de Cultura constata que Espanya "no hagi sabut ser mai un estat plurilingüístic"
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de setembre de 2013 a les 17:24
Et pot interessar
-
Política Detinguts dos menors acusats de filtrar a internet dades sensibles de Pedro Sánchez i dos ministres
-
Política El PSC valida l'acord Puigdemont-Sánchez però descarta un referèndum d'autodeterminació
-
Política Collboni arrenca el pols del pressupost 2026 amb uns comptes rècord i l'escepticisme de l'oposició
-
Política «Que vagin a avortar a una altra banda»: Ayuso es nega a fer el registre de metges objectors
-
Política El PSC votarà en contra de negociar el referèndum d'autodeterminació que demanava Junts
-
Política El permís per defunció s'ampliarà fins als 10 dies