El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, continua reblant el seu sobiranisme. Aquesta tarda ha reivindicat que la llengua catalana necessita "instruments d'estat" per aconseguir el reconeixement internacional que li pertoca i es pugui considerar per normalitzada definitivament. Ho ha dit en territori, La Franja, on el català ha patit una de les ofensives més contundents per part de l'espanyolisme.
Per Macarell mentre aquests estris no arribin d'un futur estat català cal reclamar a l'estat espanyol que la defensi com a llengua de l'Estat de manera que sigui reconeguda també a Europa, on és la novena llengua en nombre de parlants. "Espanya no ha sabut ser un estat plurilingüístic al llarg del temps", ha lamentat Mascarell.
El conseller ha tancat a Calaceit (Matarranya, Terol) la segona jornada sobre Llengua i Societat als Territoris de Parla Catalana, amb la reclamació d'un estat com una garantia per la supervivència del català.
Mascarell, a la Franja: «Cal ser un estat per normalitzar el català»
El conseller de Cultura constata que Espanya "no hagi sabut ser mai un estat plurilingüístic"
ARA A PORTADA
Publicat el
21 de setembre de 2013 a
les 17:24
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
