Aquest dimarts s'ha presentat a Perpinyà l'adaptació de la cançó Parlem català que protagonitzarà l'intent de batre el rècord mundial de Lipdub el diumenge 31 de març, en el marc d'una jornada reivindicativa de les llengües a l'Estat francés que comptarà amb actes en favor del català i també del basc, el cors, el bretó, l'occità i l'alsacià.
Sobre la lletra original de Joan Cayrol, popularitzada per Jordi Barre, el DJ Raph Dumas acompanyat del grup The Primaveras ha adapat Parlem català a les necessitats del lipdub. Aquesta cançó va ser triada pels internautes entre diversos temes.
L'intent de batre el rècord mundial de lipdub és una iniciativa de la Federació d'Entitats per la Defensa de la Llengua i la Cultura Catalanes, i s'emmarca dins de les mobilitzacions que tindran lloc el 31 de març a diversos punts de l'Estat francès en reivindicació d'una llei que doni drets a les llengües minoritzades i en garanteixi el futur.
Per aconseguir el rècord, actualment fixat en 5771 i ostentat pel Lipdub per la Independència enregistrat a Vic, cal reunir unes 6000 persones al peu del Castellet, a la Plaça de la Victòria de Perpinyà.
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de febrer de 2012 a les 20:00
Et pot interessar
-
Política Catalunya i Euskadi demanen a la UE fons permanents per construir habitatge
-
Política Ferran Torrent torna el Premi de les Lletres Valencianes per l'anticatalanisme de Mazón
-
Política Dalmau i Parlon compareixeran a petició pròpia al Parlament per explicar la gestió dels aiguats
-
Política Ni rastre dels pressupostos
-
Política Les irregularitats a la DGAIA arriben al Parlament entre la prudència i la crítica al Govern
-
Política El Parlament frena l'intent ultra d'hissar una bandera espanyola gegant a la Ciutadella