Plataforma per la Llengua ha criticat que el Govern hagi lliurat aquest dimarts a l'empresària i presidenta executiva de Coca-Cola Iberian Partner, Sol Daurella, la Creu de Sant Jordi. De fet, el seu president, Òscar Escuder, ha felicitat en un comunicat irònicament a Daurella per rebre el premi. En una nota, l'entitat ha assenyalat que "un govern d'un país normal mai no donaria tan alta distinció a algú que incompleix la legislació del seu Parlament". I tot seguit, ha recordat que Coca-Cola incompleix de fa anys el Codi de consum i l'article 30.1 de la Llei de política lingüística que obliguen a vendre i distribuir només productes amb l'etiquetatge com a mínim en català.
En aquest sentit i seguint amb el to irònic, Plataforma per la Llengua creu que és evident que "el Govern i les empreses de Daurella s'han posat d'acord per tal de seguir el sentit comú i les lleis del Parlament". Per això, han felicitat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i a Daurella.
L'entitat també ha recordat al Govern que "hi ha altres moltes empreses que encara no compleixen les lleis del Parlament i, per més inversemblant que sembli, discriminen els catalanoparlants" i ha citat Nestlé, Kellogs i Danone. "Per això instem al Govern a arribar a acords amb ells i fer que també comencin a etiquetar en català ben aviat", ha afegit.
Plataforma per la Llengua critica la Creu de Sant Jordi a la presidenta executiva de Coca-Cola
Política
L'entitat recorda els incompliments de l'empresa amb el català
ARA A PORTADA
-
Societat Inici de curs educatiu convuls després d'un any de mobilitzacions «històriques»: i ara, què? Gerard Mira
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
26 d’abril de 2016 a
les 21:13
Et pot interessar
-
Política
El PSC treu ferro a les peticions per remodelar el Govern: «No he conegut oposició que no ho demani»
-
Política
Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
-
Política
Estira-i-arronsa entre PSOE i PP pels menors migrants a Ceuta sota la mirada d'Europa
