"Crear l'expectativa d'una imminent proclamació de la Independència des del Parlament és, en el millor dels casos, confondre desig i realitat; i en el pitjor, és jugar frívolament amb les il·lusions de la gent". Amb aquesta lapidària frase el president d'ERC, Joan Puigcercós, es dirigeix a la militància a través d'una carta enviada aquest dimarts, per asserenar els ànims d'aquests moments "d'efervescència política".
Puigcercós recorda que ERC ha tingut fins ara el "monopoli del vot independentista" però no cal perdre els nervis per moltes opcions independentistes que sorgeixin. El cap de files d'Esquerra demana no confondre "fer un pas endavant" amb "una fugida endavant" i afirma que "crear l'expectativa d'una imminent proclamació de la Independència des del Parlament és, en el millor dels casos, confondre desig i realitat".
Puigcercós insisteix en la idea en aquesta expectativa és "jugar frívolament amb les il·lusions de la gent". Amb aquesta idea Puigcercós conclou que "l'endemà de les pròximes eleccions no hi haurà 68 diputats independentistes, i jo personalment no penso ser còmplice de cap operació basada en premisses falses, per molt benintencionades que siguin".
Puigcercós: "La proclamació unilateral d'independència és confondre desig amb realitat"
El president d'ERC remet una carta a la militància en què afirma "No penso ser còmplice de cap operació basada en premisses falses"
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
31 d’agost de 2010 a
les 19:10
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
