El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha anunciat aquest dimecres que se sotmetrà a la qüestió de confiança el proper 28 de setembre. Serà aquell dia, ha dit, quan es comprovarà si "el Parlament ratifica o retira el suport indispensable perquè aquest govern porti el país a les portes de la independència" després que el Govern perdés la votació dels pressupostos. Durant la sessió de control al Parlament, Puigdemont ha defensat que aquesta data és la que pertoca "per tenir un debat serè", i ha volgut així acabar amb les especulacions després que ERC proposés el passat dilluns que la qüestió tingués lloc abans de la Diada.
Puigdemont ha aprofitat la pregunta en sessió de control del seu grup parlamentari, Junts pel Sí, per anunciar la data de la qüestió de confiança. També el president del grup de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, ha abordat aquest assumpte i ha demanat que la votació del proper 28 de setembre serveixi per fer un gir social, obtenint recursos d'aquells que més tenen per tal de fer polítiques socials. Rabell ha posat de manifest que mentre el Parlament està immers en debats sobre la "desconnexió", el PDC arriba a acords amb el PP sobre la mesa del Congrés, "en un gest que sembla anar més enllà de la negociació d'un grup propi, sinó que pot ser un senyal de connivència per a futures mesures econòmiques i socials".
El president de la Generalitat ha replicat a Rabell que de Madrid vénen moltes notícies, també que En Comú Podem ha renunciat a tenir grup propi i que els resultats de les primàries de Podem Catalunya es comuniquen des de la capital espanyola. Sobre els impostos als més rics, ha preguntat al líder de CSQP què cal fer amb els impostos anul·lats pel TC. "Això s'ha d'acatar o no?", li ha demanat Puigdemont, que ha recordat que el seu grup va votar en contra d'uns pressupostos que preveien mesures precisament per obtenir més ingressos en aquest sentit.
Puigdemont se sotmetrà a la qüestió de confiança el proper 28 de setembre
Política
El president de la Generalitat defensa que és la data que pertoca "per tenir un debat serè"
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de juliol de 2016 a
les 11:49
Actualitzat el
28 de juliol de 2016 a les
06:51
Et pot interessar
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
-
Política
Illa es compromet a tenir una mobilitat i una educació «excel·lents» en breu
-
Política
Les sancions als mitjans per les infiltracions policials arriben al Parlament i al Congrés
