Representants de les forces sobiranistes de l'Ajuntament de Manresa, CDC, ERC i la CUP, i membres de 45 entitats de Manresa han fet aquest diumenge la tradicional ofrena floral amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya a la plaça Onze de Setembre davant la presència d'autoritats i molts curiosos que no s'han volgut perdre l'acte. Com és tradicional en els darrers anys, des que al pal hi oneja l'estelada en comptes de la Senyera, ni PSC ni Ciutadanas no han estat presents a l'ofrena. Per contra, entre les organitzacions que hi han participat sí que hi han estat ICV, EUiA i Solidaritat. Democràcia Municipal, tot i donar suport a l'ofrena, no hi ha pogut ser present.
Pel fet que Manresa forma part de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) i per acord de Ple de 18 de juliol de 2013, la simbologia serà presidida per una bandera estelada. L'acte s'ha iniciat amb Ball d'Homenatge ala Diada de Catalunya. Tot seguit hi ha hagut un parlament de Jordi Corrons, president d'Òmnium Bages, i de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent. L'acte ha continuat amb l'ofrena floral de l'Ajuntament, institucions i de les entitats manresans adherides. L'acte ha estat per la periodista Pilar Goñi i ha comptat amb la presència de la delegada del Govern de la Generalitat a la Catalunya central, Laura Vilagrà, i del president del Consell Comarcal del Bages, Agustí Comas.
En l'acte hi ha hagut l'actuació d'un dansaire de l'Esbart Manresà de l'Agrupació Cultural del Bages, que ha fet el Ball d'Homenatge, una dansa sòbria creada pel coreògraf Joan Serra i el músic Jaume Arnella, amb l'objectiu de manifestar el reconeixement a persones i institucions i per donar la benvinguda.
El Cant del l'Himne Nacional de Catalunya ha anat a càrrec de les diferents corals de Manresa: Capella de Música de la Seu, Cor parroquial de Sant Josep del Poble Nou, Coral Eswèrtia, Coral Font del Fil i Orfeó Manresà, dirigides per Mireia Subirana, i amb Montserrat Lladó al teclat. L'acte s'ha tancat amb el ball de la sardana La Santa Espina, amb la col·laboració de sardanistes del Grup Sardanista Dintre del Bosc i del Grup Sardanista Nova Crida.
Quaranta-cinc entitats participen a l'ofrena floral a l'estelada per la Diada de Manresa
Com en els darrer dos anys, ni el PSC ni Ciutadans no han participat a l'acte que se celebra a la plaça Onze de Setembre
ARA A PORTADA
-
Quin impacte tindria pels avions grans allargar la pista del Prat? Una dada oculta treu el cap David Cobo
-
-
Habitatge i llengua blinden el matrimoni Sánchez-Illa mentre Ayuso tasta els límits de la crispació Sara Escalera / Bernat Surroca
-
-
L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín Bernat Surroca Albet
Publicat el 11 de setembre de 2016 a les 10:43
Et pot interessar
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política Azcón veu «raons polítiques i no tècniques» en el debat sobre el trasllat de les pintures de Sixena
-
Política El govern espanyol assegura que l'actitud d'Ayuso contra el català i el basc ha «trencat» el PP
-
Política Mazón demana a Sánchez que convoqui eleccions mentre es nega a assumir responsabilitats per la dana
-
Política Les millors imatges de la conferència de presidents a Barcelona
-
Política El menú de la conferència de presidents: fet per un xef català i amb plats tradicionals