El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i els quatre membres exiliats del Govern legítim -Toni Comín, Meritxell Serret, Lluís Puig i Clara Ponsatí- han presentat una demanda civil contra Pablo Llarena davant la justícia belga. Així ho han anunciat en una compareixença conjunta des e Brussel·les en la qual Puigdemont i Ponsatí han participat a través de videoconferència. "Aquí ens podem defensar de manera adequada, a Bèlgica el poder judicial és independent", ha destacat Comín.
"Vam anar a l'exili per continuar amb l'estratègia de defensa en relació als drets col·lectius del poble de Catalunya. Ens poden perseguir, però no ens rendiran", ha assenyalat Puigdemont, que al llarg del proper mes sabrà si el tribunal alemany d'Schleswig-Holstein aprova la petició d'extradició que li demana la fiscalia.
"Després de tots aquests mesos que hem estat objecte de violacions de drets fonamentals que, fins ara, han quedat impunes, era el moment d'actuar, de prendre decisions que formen part d'una estratègia de defensa dels drets particulars i col·lectius", ha indicat el president a l'exili. La seva intenció és la de tornar a Bèlgica en cas que la justícia alemanya el deixi en llibertat.
Recusació al Suprem
La segona acció legal que presentaran els cinc membres del Govern legítim és demanar la recusació de Llarena en la causa contra el procés al Tribunal Suprem. "Llarena té una causa pendent amb nosaltres, serà citat per la justícia belga en algun moment dels propers mesos, i per això ha de ser apartat de la causa", ha destacat.
"Ens volem defensar més enllà als processos relatius a l'ordre europea de detenció. Fins ara, la nostra defensa havia anat focalitzada en evitar l'extradició, però aconsellats pels nostres advocats tenim consciència que podem iniciar accions legals noves", ha apuntat el conseller de Salut en l'anterior executiu, ara rellevat per Alba Vergés. Aquest dimarts rebrà la seva visita per fer el traspàs de carteres, de la mateixa manera que ho faran Puig amb Laura Borràs i Meritxell Serret amb Teresa Jordà.
Querella de Puigdemont i els consellers a l'exili contra Llarena a Bèlgica
El president compareix amb Toni Comín, Meritxell Serret, Lluís Puig i Clara Ponsatí per anunciar noves mesures legals, que inclouen la recusació del jutge del Suprem
ARA A PORTADA
-
-
De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa Sara Escalera
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
-
El Govern espera que la UE aconsegueixi el «màxim d'excepcions» aranzelàries per a productes catalans Redacció
Publicat el 05 de juny de 2018 a les 11:55
Actualitzat el 05 de juny de 2018 a les 12:34
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent
-
Política El semàfor de Salvador Illa: carpetes encarrilades i finançament ajornat