El president espanyol, Mariano Rajoy, ha comparegut aquest dimecres a la nit, més de 12 hores després de l'inici dels escorcolls a la seus del Govern i amb el sobiranisme protestant al carrer per l'acció repressiva dels poders de l'Estat. Rajoy, acusat per Carles Puigdemont de suspendre de "facto" l'autgovern de Catalunya, ha assegurat que el referèndum de l'1 d'octubre no es durà a terme. "Aquest referèndum ja no es pot celebrar, és una quimera impossible", ha subratllat des de Moncloa el cap de l'executiu espanyol.
En una compareixença sense preguntes, Rajoy ha exigit als responsables de la Generalitat "que cessin les seves actuacions il·legals". El president espanyol ha garantit la seva "determinació" per preservar la legalitat i ha assegurat que l'"estat de dret ha actuat i ho continuarà fent". "Tornin a la llei i a la democràcia", ha reblat Rajoy dirigint-se al Govern liderat per Puigdemont.
La unitat de PP, PSOE i Ciutadans: "És imprescindible"
Rajoy ha recordat que "l'Estat té els mecanismes necessaris" per "impedir" qualsevol vulneració de la legalitat. "Vaig dir que l'estat de dret no fallaria", ha expressat per recordar la seva promesa. El líder del PP ha demanat "reconèixer la tasca" dels cossos de seguretat, dels jutges, de la Fiscalia i dels tribunals. "Estan defensant els drets dels espanyols, inclosos els dels catalans", ha apuntat.
Amb la voluntat de negar la legitimitat del referèndum, ha recordat a la Generalitat que "no es pot votar per incomplir la llei". Rajoy també ha volgut mostrar complicitat amb el PSOE i Ciutadans, a qui ha "agraït la col·laboració de les forces polítiques que donen suport a la nació". "Aquesta unitat és imprescindible", ha exposat.
Rajoy, al Govern: «Aquest referèndum ja no es pot celebrar, és una quimera»
Política
El president espanyol garanteix la seva "determinació" i assegura que l'"estat de dret ha actuat i ho continuarà fent" | Rajoy exigeix a Puigdemont i el seu Govern que "cessin les seves actuacions il·legals"
ARA A PORTADA
-
Política Puente descarta dimitir: «La meva feina és donar la cara i resoldre el problema» Bernat Surroca Albet
-
Política El PP apuja el to i demana la dimissió de Puente: «No pot arribar a dimarts» Bernat Surroca Albet
-
Societat Primer informe sobre l'accident de Toledo: l'AVE va xocar a entre 160 o 200 quilòmetres per hora Neus Climent
-
Societat L'operari del centre de control d'Adif a Atocha es nega a declarar sobre l'accident de Toledo Neus Climent / Agències
Publicat el
20 de setembre de 2017 a
les 19:21
Et pot interessar
-
Política
La Junta Electoral expedienta Sánchez pel vídeo gravat davant el «Guernika» al Museu Reina Sofía
-
Política
Manual de psicopatologia per votar el 29-N
-
Política
L'exdiputada d'ERC que serà cap de llista d'un partit minoritari el 29-N
-
Política
El diari d'Eduardo Inda va pagar la defensa de Koldo García al Suprem
-
Política
Feijóo reclama responsabilitats polítiques per l'accident de Toledo
-
Política
L'antifeixisme de tots
